business
V pondělí 25. ledna podepsali primátor města Brna Roman Onderka a generální ředitel společnosti Unistav Miroslav Friš přímo ve vile Tugendhat smlouvu o rekonstrukci tohoto unikátního díla světové funkcionalistické architektury. Smlouva počítá s dobou realizace 24 měsíců a vyžádá si investici ve výši 146 milionů korun, z toho sto milionů korun půjde prostřednictvím Ministerstva kultury ČR z fondů EU. V souvislosti s rekonstrukcí unikátní vily byl spuštěn také sběrný dokumentační projekt a provoz nových webových stránek, kde si na adrese www.tugendhat.eu budou moci návštěvníci prohlédnout zachované dobové fotografie, ale i průběh samotné rekonstrukce.
Brněnští zastupitelé schválili koupi brněnského bazénu za Lužánkami od insolvenčního správce firmy Kometa PS za 19 milionů korun. Bazén teď čeká částečná rekonstrukce, která ho má udržet v provozuschopném stavu. Časem s ním má však město větší plány. „Odkoupením plaveckého bazénu se konečně po dlouhých letech otevřel prostor pro projekt, kdy Brno může postavit sportovní areál, kde se skloubí příjemné s užitečným a vznikne brněnský aquapark,“ řekl primátor města Brna Roman Onderka.
Aktuální soutěže
Brněnský magistrát letos věnuje z rozpočtu města vrcholovým sportovcům a špičkovým klubům 23 milionů korun. Poskytnutí dotace jednomyslně odhlasovali členové městského zastupitelstva. „Na stole se objevilo celkem 57 žádostí o podporu. Rada se rozhodla vyhovět všem klubům i jednotlivcům, kteří o dotaci požádali,“ řekl primátor Roman Onderka. Kluby i vrcholové sportovce město dotuje podle slov primátora na základě předem daných kritérií. Nejvíce peněz proto získaly kluby, které se účastní oficiálních pohárových soutěží, jež pořádají evropské nebo světové sportovní federace – basketbalistky, volejbalistky nebo fotbalisté.
Brněnský magistrát věnuje soukromé společnosti Česká sportovní jeden milion korun na uspořádání tenisového utkání ženského Fed Cupu mezi Českem a Německem. Dotaci z městského rozpočtu schválilo zastupitelstvo. „Za milion korun postaví pořadatelé v pavilonu B na výstavišti tribuny a zázemí pro oba týmy, z části dotace se bude financovat i ozvučení a osvětlení haly,“ řekl primátor Roman Onderka. Fedcupový tenisový zápas Česko–Německo se uskuteční v Brně 6. a 7. února. Náklady na jeho uspořádání mají dosáhnout 5,97 milionu korun. Brněnská radnice sponzoruje ženský fedcupový zápas potřetí během dvanácti měsíců. V roce 2009 poskytlo České sportovní dotaci dva miliony korun na uspořádání utkání Česko–Španělsko a poté i dotaci milion korun na semifinálové utkání Česko–USA.
Kalendář akcí - nejbližší akce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Nejbližší akce
29.11.
Koncert Společná věc..
Společnost Zetor sjednala pro rok 2010 mimořádný kontrakt ve spolupráci s místním výrobcem traktorů společností Agrale a posiluje tak svou pozici na brazilském trhu. V době, kdy je český průmysl ovlivněn celosvětovou krizí, se jedná o jeden z prvních výrazných úspěchů českého strojírenství ve světě. „V Brazílii úzce spolupracujeme s lokálním výrobcem traktorů Agrale, který domácí trh důvěrně zná. Tento trh je pro všechny renomované výrobce traktorů obrovskou výzvou – o to je ve velmi ostré konkurenci úspěch Zetoru cennější,“ uvádí David Pipal, vedoucí vyjednávacího týmu. Objem uzavřeného ročního kontraktu se pohybuje v řádu 600 komponentních jednotek v celkové hodnotě přes 110 milionů korun. „Navíc je objem tohoto ročního kontraktu velmi důležitý pro dosažení lepších pozic i v následujících letech,“ dodává Pipal.
Tradičních středoevropských veletrhů cestovního ruchu se zúčastnilo 1085 vystavujících firem z 19 států na ploše 10 180 m2 . Největší nápor na pokladnách překvapivě zaznamenali už první den veletrhu, kdy branami výstaviště prošlo téměř 11 tisíc profesionálů. V prvních dvou dnech si veletrhy prohlédlo více než 18 tisíc registrovaných odborníků. Celková návštěvnost podle odhadu překoná loňských 32 tisíc osob. Zahraniční návštěvníci přijeli ze 14 zemí, především ze sousedního Slovenska a Polska, ale jednotliví zájemci dorazili také Austrálie, Malty nebo Egypta.
Veletrh Regiontour opětovně představil turistickou nabídku všech krajů České republiky, tuzemských regionů, měst, incomingových agentur a ve zvýšeném počtu i regionů z okolních zemí. Díky přestěhování do nového pavilonu P se celý Regiontour včetně doprovodného programu vešel pod jednu střechu. Návštěvníci přivítali nové produktové členění, které jim usnadnilo orientaci v nabídce turistických produktů.
Inspiraci k zahraničním cestám a pobytům přinesl jubilejní 20. ročník veletrhu Go. V nabídce jeho vystavovatelů – tuzemských cestovních kanceláří a agentur, zahraničních turistických centrál i poskytovatelů služeb cestovního ruchu, se objevilo rekordních 120 zahraničních destinací. Význam veletrhů podpořila přítomnost nejvyšších představitelů krajů i odvětví cestovního ruchu jak ze státní správy, tak z podnikatelské sféry. Jedním z témat veletrhu Regiontour byla propagace České republiky jako kongresové a incentivní destinace. Odborné veřejnosti se poprvé představilo nové sdružení Czech Convention Bureau, jehož cílem je tuto propagaci sjednotit a následně navýšit počet kongresových akcí v jednotlivých regionech. Nejvýznamnější akcí bohatého doprovodného programu pro veřejnost byl 13. festival filmů, fotografií a publikací s cestovatelskou tematikou Go Kamera 2010.
Veletrh Regiontour opětovně představil turistickou nabídku všech krajů České republiky, tuzemských regionů, měst, incomingových agentur a ve zvýšeném počtu i regionů z okolních zemí. Díky přestěhování do nového pavilonu P se celý Regiontour včetně doprovodného programu vešel pod jednu střechu. Návštěvníci přivítali nové produktové členění, které jim usnadnilo orientaci v nabídce turistických produktů.
Inspiraci k zahraničním cestám a pobytům přinesl jubilejní 20. ročník veletrhu Go. V nabídce jeho vystavovatelů – tuzemských cestovních kanceláří a agentur, zahraničních turistických centrál i poskytovatelů služeb cestovního ruchu, se objevilo rekordních 120 zahraničních destinací. Význam veletrhů podpořila přítomnost nejvyšších představitelů krajů i odvětví cestovního ruchu jak ze státní správy, tak z podnikatelské sféry. Jedním z témat veletrhu Regiontour byla propagace České republiky jako kongresové a incentivní destinace. Odborné veřejnosti se poprvé představilo nové sdružení Czech Convention Bureau, jehož cílem je tuto propagaci sjednotit a následně navýšit počet kongresových akcí v jednotlivých regionech. Nejvýznamnější akcí bohatého doprovodného programu pro veřejnost byl 13. festival filmů, fotografií a publikací s cestovatelskou tematikou Go Kamera 2010.
Tradiční soutěž o nejlepší produkt cestovního ruchu s akcentem na propagaci regionů se letos poprvé spojila s obdobnou soutěží Náš kraj, kterou vyhlašuje vydavatelství C.O.T. media. Odborná porota letos posuzovala téměř devadesát přihlášek, které do soutěže zaslalo přes šedesát subjektů cestovního ruchu. Vítězové byli slavnostně vyhlášeni na podiu v pavilonu P první den veletrhů cestovního ruchu. V soutěži Grand Prix Regiontour aneb Náš kraj 2009 obsadila Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava v kategorii Nejlepší jednotná kampaň druhé místo.
Rektor Vysokého učení technického v Brně Karel Rais a generální ředitel akciové společnosti Veletrhy Brno Jiří Kuliš se 8. ledna sešli k podpisu smlouvy o vzájemné spolupráci na rok 2010. Dokument je pokračováním loni navázaných úzkých kontaktů obou organizací, které se ve své činnosti řadí k nejvýznamnějším subjektům v rámci celé České republiky. Smlouva obsahuje konkrétní podmínky spolupráce, která přináší vzájemnou prospěšnost propojení prestižního akademického pracoviště s prostředím podnikatelské sféry. Týká se to především možnosti aktivní prezentace výsledků aplikovaného výzkumu jednotlivých fakult brněnského Vysokého učení technického na veletrzích a doprovodných programech, s nimiž činnosti příslušných fakult oborově souvisejí, aktivně se podílet na tvorbě nových formátů doprovodných témat a programů. Veletrhy Brno zajistí celoroční propagaci svého smluvního partnera v areálu výstaviště, v rámci svých veletrhů vytvoří důstojný prostor pro vyhlašování výsledků studentských soutěží. VUT Brno bude směrovat pořádání mezinárodních konferencí a seminářů k termínům příslušných veletržních akcí. Součástí vzájemné propagace bude i propojení internetových stránek obou smluvních partnerů. Ve svém souhrnu má navázaná spolupráce přispět k posílení studijních i výstavářských aktivit, tedy dále zkvalitnit mezinárodní veletržní projekty a podpořit oblast vzdělávacích programů.
Město Brno vyhrálo dlouholetý soudní spor s Českou konsolidační agenturou (právním nástupcem je v současné době Ministerstvo financí ČR) a nemusí tak zaplatit přes 36 milionů korun. Rozhodl o tom v lednu Krajský soud v Brně, který odmítl podané odvolání. Jednalo se o část úvěru ve výši 36 milionů korun, který měl na město Brno v souvislosti s převodem majetku areálu Vaňkovka přejít po bývalém státním podniku Zetor. Doklady o údajném postoupení části úvěru Česká konsolidační agentura však nedoložila. „Několikrát jsme s agenturou jednali, navrhovali jsme různé varianty řešení, ale vždy bez výsledku. Celá věc nakonec skončila u soudu a výsledek je pro město velkým zadostiučiněním. Nebudeme splácet třicet šest milionů korun,“ řekl náměstek primátora Oliver Pospíšil.
V rámci vypsané XI. výzvy z operačního programu Životní prostředí bylo statutární město Brno úspěšné v získávání dotace na projekty řešící zateplování veřejných budov. Město Brno plně využilo možnosti zmíněného operačního programu podat v jedné výzvě maximálně tři žádosti na jednoho žadatele. Tři projekty řešící zateplení pěti brněnských základních škol s celkovými náklady ve výši 155 mil. Kč tak obdrží dotaci ve výši 68 mil. Kč. Realizací těchto projektů dojde k ročnímu snížení emisí CO2 v objemu 686 tun, úspoře energií o 11 920 GJ, což v konečném důsledku uspoří školám na provozních nákladech více než šest milionů korun. Další dvě žádosti na projekty řešící zateplení nemocnic zřízených statutárním městem Brnem byly podány z úrovně ředitelů těchto nemocnic a také byly úspěšné. Na přípravě žádostí se podílel i Magistrát města Brna. V dohledné době tedy budou zatepleny budovy pěti základních škol a dvou nemocnic (Úrazová nemocnice v Brně, Nemocnice Milosrdných bratří) v objemu celkových nákladů 212 mil. Kč a získaná dotace pokryje téměř 89 mil. Kč. Realizací zateplení město Brno ročně uspoří 16 053 GJ, což v provozních nákladech představuje úsporu více než osm milionů. Emise CO2 se tak sníží každý rok o 935 tun.
Muzea, galerie, divadla
Strana 179 z 188