životní styl
Před brněnským obchodním domem IKEA bude postavena nejdelší kuchyně v České republice. Pokus sestavit kuchyni dlouhou více než sto metrů se uskuteční ve středu 1. září od 15 hodin na parkovišti před hlavním vchodem. Rekord bude na místě změřen a zapsán do České databanky rekordů.
Dosud nejdelší kuchyni v České republice bude tvořit téměř padesát kuchyňských dílů o délce 240 centimetrů. Na celý průběh výstavby bude dohlížet komisař agentury Dobrý den, který kuchyni změří a rozhodne o platnosti rekordu. Pokud půjde vše podle plánu, spatří návštěvníci centra nejdelší kuchyňskou linku smontovanou již v 18 hodin.
Nejdelší kuchyně bude bezprostředně po zápisu do České databanky rekordů přímo před brněnskou IKEA prodána. Předem registrovaní zájemci si budou moci jednotlivé díly z rekordní kuchyně sami rozebrat a s výraznou slevou odkoupit za 2 490 korun. Výtěžek z prodeje bude věnován nadaci Křižovatka.
Dosud nejdelší kuchyni v České republice bude tvořit téměř padesát kuchyňských dílů o délce 240 centimetrů. Na celý průběh výstavby bude dohlížet komisař agentury Dobrý den, který kuchyni změří a rozhodne o platnosti rekordu. Pokud půjde vše podle plánu, spatří návštěvníci centra nejdelší kuchyňskou linku smontovanou již v 18 hodin.
Nejdelší kuchyně bude bezprostředně po zápisu do České databanky rekordů přímo před brněnskou IKEA prodána. Předem registrovaní zájemci si budou moci jednotlivé díly z rekordní kuchyně sami rozebrat a s výraznou slevou odkoupit za 2 490 korun. Výtěžek z prodeje bude věnován nadaci Křižovatka.
Mezinárodní veletrhy módy STYL a KABO, které jsou pořádány dvakrát za rok, představují vrchol módního průmyslu nejen v České republice. Jde ryze o kontraktační B2B veletrhy, kde se potkávají odborníci z branže, obchodníci, výrobci, designéři a majitelé obchodů. Na veletrzích se nejenom čile obchoduje, představují se novinky, ale velká pozornost je věnována i odborným seminářům. Hojně navštěvovaný marketingový seminář se tentokrát odehraje ve čtvrtek 26. srpna od 10.30 hod. v pavilonu P na brněnském výstavišti.
Semináře se zabývají jednak módní branží (v srpnu je kladen velký důraz na nadměrnou módu, která je v současnosti novým fenoménem), technickým novinkám (nové technologie v textilním průmyslu), ale i marketingem. Po sérii seminářů pro maloobchodníky (budování značky, příklady z praxe) nyní přichází seminář věnující se reklamě na internetu.
Cílem semináře INTERNET – nízkonákladová reklama pro malé a střední podniky, který bude moderovat Daniel Köppl, šéfredaktor časopisu Marketing a média, je ukázat malým a středním podnikatelům z módního průmyslu, jak efektivně inzerovat na internetu.
Pravidlům tvorby dobré webové prezentace se bude věnovat ve svém příspěvku Pavel Marek, ředitel komunikační agentury MARCO BBN, sociálním sítím pak Ondřej Kopecký ze stejné agentury. Novinkou bude vystoupení Richarda Breleta, ředitele mezinárodní marketingové sítě BBN, ve kterém představí výsledky celosvětového výzkumu používání internetu 2.0.
36. ročník Mezinárodních veletrhů módy a obuvi STYL a KABO probíhá od 24. do 26. srpna v Brně. Prestižní kontraktační veletrhy představují obchodní vrchol módního průmyslu České republiky i zemí střední a východní Evropy. Ve třech pavilonech se představí více než čtyři stovky vystavovatelů a branami výstaviště projde okolo devíti tisíc návštěvníků – většinou obchodníků, odborníků z branže, designérů a majitelů obchodů.
Semináře se zabývají jednak módní branží (v srpnu je kladen velký důraz na nadměrnou módu, která je v současnosti novým fenoménem), technickým novinkám (nové technologie v textilním průmyslu), ale i marketingem. Po sérii seminářů pro maloobchodníky (budování značky, příklady z praxe) nyní přichází seminář věnující se reklamě na internetu.
Cílem semináře INTERNET – nízkonákladová reklama pro malé a střední podniky, který bude moderovat Daniel Köppl, šéfredaktor časopisu Marketing a média, je ukázat malým a středním podnikatelům z módního průmyslu, jak efektivně inzerovat na internetu.
Pravidlům tvorby dobré webové prezentace se bude věnovat ve svém příspěvku Pavel Marek, ředitel komunikační agentury MARCO BBN, sociálním sítím pak Ondřej Kopecký ze stejné agentury. Novinkou bude vystoupení Richarda Breleta, ředitele mezinárodní marketingové sítě BBN, ve kterém představí výsledky celosvětového výzkumu používání internetu 2.0.
36. ročník Mezinárodních veletrhů módy a obuvi STYL a KABO probíhá od 24. do 26. srpna v Brně. Prestižní kontraktační veletrhy představují obchodní vrchol módního průmyslu České republiky i zemí střední a východní Evropy. Ve třech pavilonech se představí více než čtyři stovky vystavovatelů a branami výstaviště projde okolo devíti tisíc návštěvníků – většinou obchodníků, odborníků z branže, designérů a majitelů obchodů.
Aktuální soutěže

Naopak shodné jsou u vysílačů Brno Barvičova a Brno Hády vysílací kanály. Oba vysílače vysílají digitální Multiplex 1 na kanálu 25, Multiplex 2 na kanálu 40 a Multiplex 3 na kanálu 59. Vždy s výkonem 10 kW. Kromě těchto tří multiplexů je v Brně možné ještě přijímat Multiplex 4 z vysílače Brno Jihlavská na kanálu 64 s výkonem 3 kW. Tento multiplex vysílá experimentálně také ve vysokém rozlišení (tzv. HDTV).
„Vysílací kanály jsou u obou vysílačů stejné, ale liší se polarizací. Doporučujeme proto obyvatelům Brna v případě problémů s příjmem digitálního vysílání zkontrolovat také správnou orientaci své antény,“ říká Tadeáš Novák, tiskový mluvčí projektu digitalizace televizního vysílání.
Veškeré informace o procesu digitalizace televizního vysílání je možné získat na bezplatné telefonní lince 800 90 60 30 a na webových stránkách www.digitalne.tv.

Obor informační technologie je jedním z těch, které jsou dlouhodobě úzce spojovány s muži. Zkušenosti z praxe však dokazují, že se jedná o oblast, kterou by přítomnost ženského elementu obohatila. A právě nedostatek žen v oboru IT je hlavním důvodem vzniku tohoto projektu, jehož cílem je oslovit mladé dívky a v teorii i praxi jim ukázat, že IT je zajímavý obor, se kterým mohou spojit svou budoucnost. V termínu od 30. 8. do 3. 9. čeká účastnice bohatý program, během kterého si vyzkouší tvorbu vlastní webové stránky, naučí se zpracovávat audio či video záznam nebo zabrousí do tak netradičních oblastí, jako je například biomedicínská 3D grafika. Praktickou část kurzu pak završí exkurze v brněnském centru sdílených služeb IBM Delivery Center Brno.
Kalendář akcí - nejbližší akce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Nejbližší akce
07.10.
Mezinárodní strojírenský veletrh..
07.10.
Transport a Logistika..
18.10.
VeteránTechna Brno..
18.10.
Maker Faire Brno 2025..
21.10.
GAUDEAMUS..
31.10.
Kniha Brno..
01.11.
Comic-Con Brno & Junior..
06.11.
Caravaning Brno..
15.11.
Militaria Brno..
19.11.
XXXII. kongres České internistické..
Hypoteční trh v Jihomoravském kraji je druhým největším trhem v republice. Jeho zvláštností je relativně vyšší procento vzdělanějších klientů s vyšším příjmem. Hypoteční trh v Jihomoravském kraji v druhém čtvrtletí letošního roku meziročně vrostl o necelá tři procenta, což kopíruje průměrnou situaci na celorepublikovém trhu. Podle údajů Ministerstva pro místní rozvoj banky na jižní Moravě poskytly za první pololetí hypoteční úvěry v celkové výši 3,76 mld. Kč. Hypoteční banka si zde i nadále udržela pozici jedničky s tržním podílem 31 %.
„Jihomoravský kraj je druhým největším regionálním hypotečním trhem – hned po Praze se Středočeským krajem. Náš kraj tvoří celou desetinu celého českého trhu. Zajímavostí našeho hypotečního trhu je vysoký podíl lidí s vysokoškolským vzděláním. Tvoří třetinu našich klientů – o pět procent více, než je celorepublikový průměr. S tím souvisí i jejich pracovní zařazení. Mezi klienty Hypoteční banky registrujeme zvýšený podíl podnikatelů a živnostníků, skoro třicet procent. Mezi zaměstnanci pak polovinu tvoří úředníci a více než desetinu manažeři. Jedná se o vyšší podíly, než je celorepublikový průměr,“ uvádí Pavel Soukup, ředitel regionální pobočky Hypoteční banky v Brně.
„Jihomoravský kraj je druhým největším regionálním hypotečním trhem – hned po Praze se Středočeským krajem. Náš kraj tvoří celou desetinu celého českého trhu. Zajímavostí našeho hypotečního trhu je vysoký podíl lidí s vysokoškolským vzděláním. Tvoří třetinu našich klientů – o pět procent více, než je celorepublikový průměr. S tím souvisí i jejich pracovní zařazení. Mezi klienty Hypoteční banky registrujeme zvýšený podíl podnikatelů a živnostníků, skoro třicet procent. Mezi zaměstnanci pak polovinu tvoří úředníci a více než desetinu manažeři. Jedná se o vyšší podíly, než je celorepublikový průměr,“ uvádí Pavel Soukup, ředitel regionální pobočky Hypoteční banky v Brně.

„V době, kdy se diskutuje o možném zrušení pravidelných letů ČSA mezi Prahou a Brnem můžeme mluvit o zvlášť dobré zprávě pro obyvatele Brna a jižní Moravy, ale nejen pro ně. Každé spojení naší krajské metropole se světem vítáme, protože může nejen usnadnit cestování našich občanů do světa, ale především pomůže zvýšit počet zahraničních turistů navštěvujících náš region. V případě Bergama, které je jedním z letišť obsluhujících severoitalskou metropoli Milán, jsme navíc dvojnásobně spokojeni – linka nám umožňuje přímé spojení s naším partnerským regionem v Itálii. Vedeni kraje v meziregionálních partnerstvích intenzívně podporuje zřizování nových leteckých linek a posílení těch stávajících,“ komentoval hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek. Připomněl, že ani osud spojení Brna s hlavním městem ČR není vedení kraje lhostejný. „Bude to jeden z bodů mých pátečních rozhovorů s ministrem dopravy v Brně,“ řekl hejtman.

Nadstandardní zastoupení indických firem je výsledkem spolupráce společnosti Veletrhy Brno a agentury pro podporu exportu konfekce AEPC (Apparel Export Promotion Council). Od svého založení v roce 1978, pod záštitou Ministerstva textilu Indické republiky, vybudovala agentura síť čtyřicet poboček po celé Indii a sdružuje více než sedm tisíc exportérů. Mezi hlavní činnosti agentury patří kromě podpory exportu a propagace indického textilního průmyslu také vzdělávací a osvětové programy. Indie má silnou tradici v textilním průmyslu, vlastní zdroje bavlny a trvale rostoucí trh s konfekcí.
Na srpnovém veletrhu Styl se v pavilonu V na ucelené ploše představí textilní firmy nabízejících džínovou módu, svetry, blůzky, trička, ale také šaty, saka, košile, pyžama i kabelky. V expozicích budou firmy zastupovat jejich majitelé nebo většinoví akcionáři pro okamžité, efektivní a flexibilní obchodní jednání.
Expozice indických firem není jediným místem, které bude věnované Indii. Organizátoři veletrhů při této příležitosti zajistili rozvoz návštěvníků po areálu výstaviště pravými indickými rikšami poháněnými lidskou silou.

K největším atrakcím bude totiž patřit tzv. Moravské zlato v oblacích. Na padesátimetrovém jeřábu bude umístěna plošina s kapacitou 22 osob, kde si návštěvníci budou moci vychutnat pivo Starobrno. Vstupenky na plošinu bude možné získat již v předstihu od promotýmů, v restauracích čepujících Starobrno, na stránkách Starobrněnské večerní školy, v soutěžích na rádiu Kiss, a především v soutěžích přímo v den otevřených dveří. Změřit síly budou moci návštěvníci pivovaru například v páce a v přetahování lanem. Partneři Starobrněnské večerní školy zase nabídnou možnost vyzkoušet si například speciální druh skate boardu, tzv. wave board, nebo řízení kite – velkého řiditelného draka.
Na akci bude také stan projektu Domluvme se!, který se zaměřuje na prevenci a zodpovědné chování řidičů v oblasti konzumace alkoholu před jízdou. V průběhu celého odpoledne budou probíhat také exkurze. Organizátoři plánují pivovarem zdarma provést až devět set návštěvníků.
Široká nabídka piv bude zahrnovat Starobrno Medium, Tradiční, Ležák, specialitu Baron Trenck, Heineken či nové nealkoholické Fríí. Fajnšmekři se mohou těšit také na novou nefiltrovanou „třináctku“ Starobrno. Na stáncích se budou čepovat také nealkoholické limonády Zulu. V minulém roce se na akci spotřebovalo více než 260 sudů starobrněnských piv. Připraveno bude také občerstvení, jako je guláš, speciální zelňačka, škvarky s čerstvým chlebem. Loňského dne otevřených dveří v pivovaru Starobrno se zúčastnilo přibližně třináct a půl tisíce lidí.

Trend klesajícího zájmu o veletrhy s tématikou fotografické a audiovizuální techniky z posledních let není jen specifikem českého tržního prostředí. Za posledních přibližně deset let došlo celosvětově k nasycení trhu a zejména k vysoké koncentraci výroby, kdy na trhu má výrazný podíl jen několik málo značek. V oblasti spotřební elektroniky došlo k velkému rozmachu prodeje výrobků koncovým spotřebitelům přes internetové obchody a v hypermarketech. I odbyt audiovizuální a fotografické techniky je poznamenán dopady světové finanční krize, tj. úsporami domácností. Zábavní elektronika včetně digitální fotografie ani nenabízí každoročně významnější inovace. Novinky uvádějí firmy v oboru spotřební elektroniky většinou na světový trh na veletrhu Consumer Electronics Show v lednu v USA, které jsou považovány stále za největší trh světa. Následné marketingové kampaně pak nečekají na lokální výstavy spotřební elektroniky zaměřené na finální spotřebitele a konané v průběhu roku.
Pod názvem manažerský vůz si každý vybaví něco jiného. Někdo si představí velký vůz, jiný zase pohodlný interiér nebo třeba rychlé silné auto. Skloubit všechny tyto požadavky není sice jednoduché, ale rozhodně to není nesplnitelné. Manažerský vůz by měl ale v první řadě reprezentovat zástupce společnosti.
Muzea, galerie, divadla
Strana 32 z 38