Brno, 27. dubna 2011 (MEDIAFAX) - Automotodrom Brno bude od čtvrtka hostit první podnik Mezinárodního mistrovství České republiky. Kromě české závodní špičky na trať vyjedou i jezdci atraktivního rakouského seriálu Histo Cup a britských otevřených supersportů Radical, řekl ve středu mluvčí okruhu Jiří Smetana.

 

"Česká okruhová špička se tradičně utká ve vytrvalostním závodu a ve dvou sprintech," upřesnil Smetana. Diváci, kteří mohou na tribuny zdarma, se podle něj mohou těšit především na Michala Matějovského, který odstartuje za volantem Audi A4 upraveného pro extrémní seriál okruhových vozů DTM. "Rychlost, akceleraci a skvělou dynamiku člověk u toho auta očekává. Ale přetížení několika G při prudkém brzdění se nedá vylíčit, to se musí zažít," okomentoval Matějovský svůj nový vůz.

 

O body bude bojovat i brněnské sourozenecké duo Jiří a Tomáš Mičánkovi. Na startu vytrvalostního závodu budou stát se svým Porsche 997 GT3 RSR. V divizi 3 se pak o první letošní body utkají monoposty, mezi kterými převládají vozy Gloria C8.

Zcela nový závodní seriál je vypsaný pro majitele britských vozů Radical. Jde o velmi lehké otevřené supersporty poháněné buď silnými motory z motocyklu Suzuki, nebo i nově špičkovým přeplňovaným motorem Ford. Vozy jsou schopny dosahovat časů blížících se okruhovému rekordu nejprestižnější motocyklové kategorie MotoGP. "Tyto supersporty jsou na trati hravé a přitom čitelné a ovladatelné. A hlavně pekelně rychlé. Pro fanoušky to je velmi atraktivní podívaná," tvrdí manažerka automobilových podniků Automotodromu Brno Jana Božková. Do startovní listiny se podle ní zapsalo 22 radicalů.

Desítky majitelů historických závodních vozů pak přitáhne do Brna rakouský seriál Histo Cup Austria. Na trati v něm spolu soupeří vozy vyrobené napříč desetiletími – nejstarší kategorii tvoří vozy vyrobené před rokem 1981 po celém světě. Spolu se tak utkají lehké a mrštné vozy evropské produkce šedesátých let s brutálními americkými muscle car, jako jsou Chevrolet Corvette nebo Pontiac Trans Am. V kategorii Youngtimer pak závodí vozy vyrobené až do roku 1996. Zajímavou podívanou podle pořadatelů poskytnou divákům i závody historických formulí.

Podle Smetany otevřou pořadatelé pro veřejnost tribunu T3 naproti paddocku a přírodní tribunu C. "Obě hlediště jsou přístupná zdarma. Stokoruna se platí pouze za vstup do paddocku," upřesnil.

Mluvčí okruhu zároveň upozornil, že příjezd na Automotodrom Brno je kvůli uzavírce silnice II/602 možný pouze z Žebětína či Ostrovačic. Parkovat lze zdarma na parkovišti "pod vysokým napětím" a za tribunami T3 a T5, které jsou na mapkách vyznačeny značkou P. "Příjezd na parkoviště zajistíme provizorně po uzavřené části komunikace od pátku do neděle," dodal Smetana.

Jiří Nováček