Brno, 6. června 2011 - Ke srážce dvou tramvají došlo v pondělí ráno, v 6:52. Do zadní části tramvaje linky č. 11 (typ K2MM), která se právě rozjížděla ze zastávky Česká směr Lesná, najela tramvaj linky č. 6 (typ Škoda 13T),. V obou tramvajích došlo ke zranění cestujících, dvě cestující byly převezeny do nemocnic, dvě byly po ošetření propuštěny na místě.
V 6:58 byl zahájen obousměrný odklon linek 3 a 11 v úseku Moravské náměstí - Česká ulicí Rooseveltovou, Hlavní nádraží a Husovou, linky 4 v úseku Hlavní nádraží - Mendlovo náměstí ulicí Hybešovou, linky 5, 6 a 7 v úseku Moravské náměstí - Poříčí ulicí Rooseveltovou a Hybešovou. V 7:11 byl uvolněn směr od Moravského náměstí do Husovy a Veveří, proto byl odklon změněn na jednosměrný (směr Moravské náměstí). Doprava do všech směrů byla zcela uvolněna v 7:53. Zapojena byla také náhradní autobusová doprava.
Předběžně byla škoda vyčíslena do půl milionu korun, větší škoda je na tramvaji, která byla vpředu (poškozená celá zadní část vozu, nadzvednutá podlaha, poškozené sedačky).
Dopravní podnik města Brna nechává jednou za rok provést rozbor nehodovosti. V souvislosti s tragickou květnovou nehodou byl vypracován rozbor nehodovosti za období leden až květen 2011, který byl srovnán se stejným obdobím v loňském roce. Z tohoto srovnání vyplývá, že nehod mírně ubylo i procento zavinění nehod řidiči DPMB, a.s. bylo nižší. Bohužel nehody v letošním roce se neobešly bez tragických následků. Je proto potřeba nehodovost řidičů MHD dále sledovat a na základě sledování případně podnikat další kroky. „Chtěli bychom, aby externí firma provedla audit, který by sledoval dodržování pravidel silničního provozu, kontroloval chování řidičů na křižovatkách i ve vozidlech. Na základě výsledků tohoto dlouhodobého šetření budeme moci lépe pracovat při školení řidičů,“ řekl generální ředitel DPMB, a.s. Miloš Havránek. „Uvažujeme také o spolupráci s Centrem dopravního výzkumu, které dělá hloubkovou analýzu dopravních nehod. I jejich výsledků bychom mohli využít,“ doplnil Havránek.
Počet nehod zůstává z dlouhodobého hlediska meziročně přibližně stejný – v roce 2005 došlo ke 823 nehodám, v roce 2010 k 817. Zhruba ve 30 % případů zaviní nehodu řidiči DPMB, a.s. v ostatních případech jsou na vině cizí řidiči.