Brno, 23. září 2011 (MEDIAFAX) - Dopravní podnik města Brna v úterý zahájil kampaň Vidět a být viděn. S nástupem podzimu chceme vzkázat všem chodcům, aby nebyli neviditelní, řekla agentuře mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

"Světla je čím dál méně a neoznačení chodci v tmavém oblečení jsou postrachem všech řidičů. Reflexní prvky na oblečení nebo zavazadlech přitom mohou lidem někdy zachránit i život," řekla Škrancová.

Řidiči mohou člověka v tmavém úplně přehlédnout nebo jej vidí příliš pozdě. Ve světlém oblečení je riziko menší, nejvíce ale pomáhají reflexní prvky. "Díky nim je člověk vidět už ze vzdálenosti dvou set metrů," tvrdí provozní ředitel DPMB Jiří Valníček.

Dopravní podnik se podle něj bude od úterka snažit působit na své zákazníky, aby se i jako chodci chovali zodpovědně. "Ke čtvrtletním předplatním jízdenkám přidáme prvním dvěma tisícům zákazníků reflexní náramek. Ten se snadno připevní na rukáv a po odstranění se vejde do kabelky nebo kapsy," poznamenal Valníček.

Kromě toho, že brněnský dopravní podnik od úterý rozdává reflexní pásky ke čtvrtletním předplatním kupónům, podpoří kampaň i letáky ve vozidlech MHD a celoplošnou reklamou na tramvaji. "Chráníme tak nejen chodce, ale i naše řidiče, kteří se mohou dostat do nepříjemné situace, pokud není člověk na silnici vidět," řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Jiří Nováček