Brno, 30. července 2012 (MEDIAFAX) - Brněnské městské části Maloměřice a Obřany trpí nesnesitelnými a pravidelnými dopravními zácpami. Vybudování obchvatu je přitom nereálné, řekla v pondělí starostka obou městských částí Klára Liptáková (KDU-ČSL).
Zpracované dopravní studie, které nechal zhotovit Jihomoravský kraj, jsou podle starostky zřejmě neprůchodné. "Znamenaly by buď zbourat část čtvrti nebo nechat postavit estakády, ty jsou však mimořádně nákladné," připustila Liptáková. Problematiku podle ní ještě umocňuje fakt, že si ji léta přehazuje krajský úřad s magistrátem.
Maloměřicemi a Obřany, které tvoří severní předměstí Brna, projede denně osm až deset tisíc aut. "Možným řešením by bylo postavit spojku mezi Bílovicemi nad Svitavou a Obřany, ta by pak vedla na silnici mezi Soběšicemi a Lesnou," narhla starostka s tím, že plán nyní radnice předloží obyvatelům čtvrti k diskusi.
Komentáře
„Mám problém s nadměrnou dopravou. Postavím novou silnici. A mám problémy dva.“
Horší je, že auta sdílí v Maloměřicích komunikaci s šalinama a autobusama a v Maloměřicích a Obřanech tak neexistuje rychlá alternativa k přebujelé individuální automobilové dopravě.
Částečným řešením by mohlo být vybudování záchytného parkoviště P+R u nádraží v Bílovicích, odkud je vlak na nádraží za 10 minut. Bohužel je tam málo místa aby to bylo atraktivnější, chtělo by to častější spojení (S2 i 210) a lepší propagaci.
Hlavně nepřipustit, aby do toho žvanili různá občanská nebo ekologická sdružení (jako třeba Nesehnutí) a tvrdě prosazovat a prosazovat. Však oni se peníze nakonec najdou.
Věčn blokování různých staveb v Brně je již pověstné po celé republice. Takové problémy snad neexistují nikde v republice, jako je úmyslné zdžování a zviditelňování různých "sdružení". Jejich aktivity stojí stát, kraje i města a obce miliardy a zbytečně.
To je názor obyčejného občana Brna, který celý život v tomto městě žije a sleduje tyto "hry".
Stejskal