Brno, 1. října 2012 (MEDIAFAX) - Registr vozidel nevykazuje žádné výrazné změny k lepšímu. V pondělí to řekl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára s tím, že mnohé údaje chybí a pracovníci je musí ručně vypisovat, což je značně zdržuje. "V registru je asi okolo 60 procent údajů, které by tam měly být. Zbytek pracovníci dopisují ručně. Mnohdy jsou to číselné kódy a údaje o továrních značkách. Formuláře nejsou správně datované, takže nastává zdržení," sdělil Žára.
Podle něj magistrát dříve odbavil 400 klientů za den, avšak v současnosti je to 280 klientů. "Předtím jsme za hodinu vyřídili 50 občanů, dnes jsme rádi, když se dostane na 30," zdůraznil mluvčí.
Delší dobu stráví lidé na břeclavské radnici. "Některá data ze staré databáze nebyla převedená nebo jsou v nich chyby. Doplňováním a opravami se prodlužuje doba odbavení klienta z pěti na 10 až 15 minut. Registr vozidel dosud není propojený s registrem obyvatel a osob. Musíme vkládat a ověřovat údaje majitelů, kteří se nevyskytovali ve starém registru," informovala v pondělí Eliška Windová z břeclavské radnice s tím, že odbor odbavuje klienty průběžně, a pokud má všechny potřebné dokumenty, většinou se to podaří v jeden den.
Na pomalejší systém upozornili i v Plzni. "Ručně musíme zadávat některá data. Zatím ale odbavujeme každého, kdo přijde. Žádné větší výpadky nebo problémy jsme nezaznamenali," řekl Jiří Marek z plzeňského registru vozidel.
Vyřídit žádosti klientů se daří i v Karlových Varech. "Doba na registraci je o něco delší oproti původnímu systému, ale zatím se na všechny dostalo," doplnil mluvčí karlovarského magistrátu Jan Kopál.
Nové registry jsou pomalé a náročnější na administrativu. „Odbavování na českobudějovickém magistrátě se zpomalilo. I nyní, tedy po lhůtě, při níž měly být odstraněny nedostatky nového systému, je rychlost odbavování zhruba o 40 procent pomalejší oproti starému systému. Navíc je nový systém mnohem náročnější na obsluhu,“ řekla v pondělí Jitka Welzlová, mluvčí českobudějovického magistrátu.
V Chomutově kvůli registru vozidel navýšili rychlost internetu, ale ani to k rychlejšímu odbavení lidí nepřispělo. „Registr je pořád pomalý, řada údajů v něm není a musí se vyhledávat,“ řekla mluvčí radnice Šárka Schönová. Doplnila, že úředníci na přepážkách odbaví i toho, kdo přijde pět minut před koncem úředních hodin. „U nás neexistuje, že bychom zavřeli klientovi přepážku před nosem, úředníci prostě pracují, dokud tam mají lidi,“ tvrdila. Na informaci, zda dodavatelská firma ATS-Telcom odstranila chyby v registru vozidel vzniklé kvůli přechodu na nový registr, stále čeká ministerstvo dopravy. Společnost měla na odstranění chyb čas do konce září.
Registr vozidel v Ostravě pracuje podle mluvčího magistrátu Michala Bayera na 70 procent. „ Opakovaně se vyskytuje problém s doplňováním údajů do technických průkazů vozidel, kdy se musí stále kontrolovat parametry vozidel, zda odpovídají, přetrvávají i problémy s napojením na Schengenský informační systém,“ zhodnotil.
Na informaci, zda dodavatelská firma ATS-Telcom odstranila chyby v registru vozidel vzniklé kvůli přechodu na nový registr, stále čeká ministerstvo dopravy. Společnost měla na odstranění chyb čas do konce září.