Brno, 21. ledna 2013 – Tradiční veletrhy Go a Regiontour přilákaly letos během čtyř dnů 30 tisíc návštěvníků. Ti na nich našli inspiraci pro trávení volného času, nově včetně poznávání regionální gastronomie. Více jak osm set vystavovatelů z 21 zemí vsadilo na zprostředkování autentických zážitků, poznávání vzdálených míst všemi smysly a nabídku aktivní dovolené.

„Regiontour je na brněnském výstavišti vždy svátek. Jde o první veletrh v roce a ukázku, co jednotlivé regiony, města a obce umějí nabídnout turistům, a to nejen z České republiky, ale z Evropy a z celého světa. Pro Brno je o to důležitější, že je zde v roli hostitele a zároveň vystavovatele," řekl primátor města Brna Roman Onderka.

Středoevropských veletrhů cestovního ruchu s důrazem na prezentaci jednotlivých regionů byl největší prezentací možností trávení dovolené nejen v České republice, ale i v zahraničí a zejména v zemích V4. Na veletrhu Go se návštěvníkům představilo více než 90 zahraničních destinací včetně exotických. Během čtyř dnů si oba veletrhy prohlédlo téměř 30 tisíc návštěvníků, profesionálů v cestovním ruchu i koncových klientů, kteří přijeli z devíti zemí, ze zahraničí především ze Slovenska, Polska a Chorvatska.

Jako novinka se poprvé uskutečnil RegFoodFest, kde mohli návštěvníci ochutnat typické pokrmy i potravinářské a nápojové produkty jednotlivých regionů. Velký zájem byl o gastronomickou prezentaci Maďarska, svět kávy i restauraci s krajovými specialitami a moravskou vinařskou sekci. Té se účastnilo také Vinařství Chateau Lednice. „Na veletrhu Regiontour jsme letos již popáté. Veletrh nám slouží k dlouhodobé propagaci a posilování dobrého jména společnosti. Letos se mi líbí důraz na poznávání míst regionů prostřednictvím chuťových a čichových vjemů. Gastronomická část je určitě oživením a měla by se do budoucna dále rozšířit," myslí si zástupce lednického vinařství Petr Krejčík.

Trendem bude aktivní dovolená a církevní turistika

Velký důraz byl kladen také na aktivní trávení dovolené a návštěvníci poprvé dostali šanci si některé sporty přímo na místě vyzkoušet. S konkrétními možnostmi aktivní dovolené se podrobně seznámili v rozšířené Cyklistické vesničce a v expozicích Golf a Dovolená na vodě v sousedním pavilonu F. Návrat k tradicím a jejich rostoucí význam v cestovním ruchu zvýraznila folklórní vystoupení a řemeslný jarmark.

Významnou událostí odborného doprovodného programu byl workshop Církevní turistika na téma výročí 1150 let od Cyrilometodějské mise s účastí představitelů církevních institucí, krajských úřadů, regionálních centrál cestovního ruchu, měst, cestovních kanceláří aj. Na výstavišti proběhlo jednání Rady Vinařského fondu a valná hromada Asociace kempů ČR, doprovodný program se věnoval také skupinovým rekreacím pro školy.

Turistickým počinem roku zvolen projekt Českosaského Švýcarska

Na veletrhu byly opět vyhlášeny výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2012/2013, která zviditelňuje výjimečné a vysoce kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu. V kategorii Nejlepší turistický produkt zvítězilo Českosaské Švýcarsko a produkt „To jede! Aneb busem, parníkem, vlakem i tramvají do světa skalních měst", jako nejlepší jednotnou kampaň porota ocenila „Netradiční místa pro netradiční setkání" Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava a vítězem kategorie Nejlepší turistický portál jsou mojeorlickehory.cz. Nejlepší lázeňský a wellness balíček připravily Lázně Luhačovice, a to „Lázeňská dovolená pro rodiny s dětmi". V kategorii nabídek pro golfovou turistiku porotu nejvíce zaujal balíček „Rodinný víkend na golfu" od Silesia Golf Resort Kravaře. Nejlepšími cestovními kancelářemi loňského roku se podle hlasování široké veřejnosti staly Kovotour Plus, Exim Tours a Čedok.

Na přípravě veletrhů úzce spolupracovaly významné organizace působící v oblasti cestovního ruchu v čele s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, Ministerstvem dopravy, výstavby a regionálního rozvoje SR, Asociací krajů ČR, agenturou CzechTourism, oběma asociacemi cestovních kanceláří, Arcibiskupstvím pražským a Asociací kuchařů a cukrářů ČR.

(red)