Brno, 27. dubna 2017 - Celkem 43 firem si letos odnáší Kreativní voucher Brno neboli až stotisícový poukaz na spolupráci s místním kreativcem. Nositele voucherů vylosovali zátupci města - primátor Brna Petr Vokřál a specialistka podpory kreativních odvětví Tereza Chrástová. Brno společně s Jihomoravským inovačním centrem prostřednictvím voucherů podporuje podnikání místních kreativních profesionálů jako první město v České republice.
„Peníze použijeme na fotografie a videa. Budou sloužit do propagačních materiálů směřujících na podporu zakázek z oblasti průmyslových aplikací. O podobných materiálech jsme uvažovali. Bez podpory od města Brna formou Kreativního voucheru Brno by nám to ale trvalo daleko déle a asi bychom plány zrealizovali v daleko menším rozsahu. Jsem rád, že tu možnost získat podobnou podporu je," uvádí Karel Špidla z vylosované společnosti OMNIPLAST.
Zájemci z řad jihomoravských technologických firem vybírali letos z celkem 129 zkušených freelancerů, kreativních studií i agentur z Brna a okolí. Největší zájem byl o webdesign - v této oblasti naplánovalo projekt shodně 41 společností. Dalších 31 se jich vrhlo do tvorby videa, 30 jich plánuje rozběhnout společně s kreativci projekty v oblasti grafického designu, 21 jich pak chce spolupracovat s online marketéry. Dále firmy sáhly po odbornících na marketingové strategie, produktový design, fotografie, PR či design služeb.