Brno, 16. srpna 2018 – Po šesti měsících prací bude 20. srpna v železniční stanici Šlapanice uvedeno do provozu nové nástupiště. Tím skončí dosavadní provizorní přístup. Stane se tak v rámci ukončení prací na sudé skupině kolejí, které završí první část rekonstrukce důležité železniční spojky z Brna-Slatiny přes Šlapanice do Blažovic. Tu sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Sežev-Reko zahájilo letos v únoru a ukončí ji v březnu 2019. Investorem projektu za 415 milionů korun je Správa železniční dopravní cesty.
Nové vnější nástupiště měří 170 metrů a jeho hranu tvoří prefabrikované bloky. Nová vyšší hrana, umístěná 550 mm nad temenem kolejnice, zaručuje cestujícím pohodlný a bezpečný nástup a výstup. Na nástupišti je přístřešek a doplňuje ho informační systém.
„V první etapě se rekonstruovala sudá skupina kolejí ve stanici Šlapanice a kolej číslo dvě v úseku Brno-Slatina – Šlapanice. Ve městě se sanovala a opravila také první polovina podjezdu v ulici Nádražní. Do nové technologické budovy pak bylo umístěno nové zabezpečovací zařízení. Změnu poznají i výpravčí, kteří se vrátí do obnovené výpravní kanceláře ve výpravní budově,“ popisuje další práce Jan Parchanski ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Vytváří se rovněž prostorová rezerva pro případné druhé nástupiště.
Obnova tratě, která umožní zvýšit rychlost z 80 km/h až na 115 km/h, zahrnuje železniční svršek i spodek, mosty, trakční vedení a zabezpečovací zařízení. Projekt řeší také omezení hluku na trati a počítá se stavbou nové zastávky Šlapanice poblíž sídliště Brněnská pole. Ta ale bude do provozu uvedena nejdříve v roce 2019 kvůli udržení dopravní návaznosti a výlukám na jiných úsecích v okolí Brna.