Brno, 30. června 2021 - Množství tříděného odpadu a počet barevných kontejnerů v ulicích Brna neustále roste. Zatímco před 10 lety stačilo ke svozu 4 300 tun separovaného odpadu celkem 959 kontejnerů na papír a 909 na plast, nyní 5 300 kontejnerů na plast i papír musí pojmout skoro 10 tisíc tun separovaného odpadu. Četnost svozu se z původní týdenní, až čtrnáctidenní, kadence podstatně zrychlila. Město každý den nechá vysypat v průměru 150 kontejnerů na tříděný odpad, plast typicky třikrát a papír dvakrát týdně.
Výjimkou nejsou ani četnější svozy, již dnes se denně vyváží 27 nádob z 15 stanovišť Králova Pole a Brno-střed. V posledních dvou měsících docházelo ve většině městských částí k navyšování frekvence vývozů. V příštích měsících město uvažuje o dalším posílení frekvence svozu a o podstatném zvýšení lokalit svážených na denní bázi.
„V navyšování frekvence vývozů u vybraných stanovišť napříč celým Brnem budeme pokračovat. Například v Husovicích se nyní plast a papír vyváží pětkrát týdně a podobně je tomu v městských částech Královo Pole, Žabovřesky, Bystrc a Komín,“ ozřejmil Petr Hladík, 1. náměstek primátorky města Brna. Projekt posílení sedmidenního vývozu z nynějších 27 stanovišť na větší počet je nyní podle Petra Hladíka ve fázi prověřování a výběru vhodných lokalit. „Vytipováváme zhruba dalších 200 lokalit, u nichž by bylo žádoucí navýšit četnost svozu. V první fázi tohoto projektu z nich vybereme až 50 nejexponovanějších lokalit, které budeme obsluhovat sedmkrát týdně,“ uvedl Hladík.
Podle Filipa Ledera, předsedy představenstva společnosti SAKO Brno, je navýšení frekvence svozu nezbytné. „Svážíme skoro čtyřikrát více plastu než před deseti lety a množství papíru se za tutéž dobu zdvojnásobilo,“ zdůraznil Filip Leder, předseda představenstva firmy, která má ve městě svoz tříděného odpadu na starosti. Vybrané lokality musí vyhovovat zejména dvěma podmínkám. „Půjde o stanoviště, u nichž bude předpoklad dalšího nárůstu množství odpadu, typicky u nové zástavby či obchodního centra v okolí. Svozový harmonogram u této lokality pak bude v maximální míře navazovat na logiku stávajícího svozového harmonogramu. To proto, aby přínos takto sváženého odpadu zůstal co možná nejefektivnější v poměru vůči naježděným kilometrům a spotřebovaným pohonným hmotám. Je společnou prioritou města a jeho svozové firmy, aby svoz tříděného odpadu pro Brňany byl ekonomicky udržitelný a efektivní,“ uzavřel Leder.