Brno, 26. června 2024 - Projekt Brno Creative Days spojuje akce, které se zaměřují na vědu, umění, kreativitu nebo podnikání: festival Prototyp, Brno Maker Faire a Game Access Connect. Na jejich pořádání město přispěje 2 miliony korun.
„Brno Creative Days jsou mezi lidmi čím dál oblíbenější. V loňském roce navštívilo všechny přidružené akce více než 19 tisíc lidí, tedy o 4 tisíce víc než v roce 2022. Následující ročník bude mít novou podobu, rozšíří se například o venkovní expozici, která bude zdarma,“ zhodnotila primátorka města Brna Markéta Vaňková a dodala: „Kromě tří tradičních podzimních akcí se v Brně příští rok na jaře uskuteční opět Game Access Conference, jejímž cílem je propojit svět herního průmyslu s českými studii a vývojáři.“
Brno Creative Days cílí na laickou veřejnost a také na odborníky z regionu a zahraničí. „Rádi v Brně přivítáme kapacity z kreativního průmyslu, vědy, umění nebo z oblasti moderních technologií. Věřím, že se díky tomu mohou navázat zajímavé spolupráce nebo kontakty. Oceňujeme i pestrý program, kde si každý najde to své. Z těchto důvodů jsme se stejně jako v loňském roce rozhodli festival podpořit dvěma miliony korun,“ upřesnil zastupitel města Brna pro oblast strategického rozvoje, metropolitní spolupráce a ITI Martin Příborský.
Festival Prototyp vznikl v roce 2014. Jeho cílem je propojovat svět umění, vědy a technologií. Připravuje se program ve Vodojemech Žlutý kopec, nově přibude i venkovní expozice. Ta bude pro návštěvníky zdarma. Prohloubí se také spolupráce mezi brněnskými univerzitami VUT, MUNI a JAMU.
Od roku 2019 je součástí Brno Creative Days festival Maker Faire, což je největší světová přehlídka inovací, kreativity a důmyslnosti pro celou rodinu. Akce se v České republice koná ve více než 10 městech a prolínají se na ní moderní technologie, design, věda a řemesla. Prezentuje je skrze interaktivní projekty a workshopy lokálních makerů – inovátorů, vynálezců a tvůrců.
Game Access Connect je další z řady akcí pod brněnskou značkou Game Access, jejímž cílem je interakce mezi světem profesionálního herního vývoje a komunitami začátečníků, zájemců, studentů i veřejnosti.
Zdroj: TIS MMB, foto: Ingimage