Nákupní a zábavní centrum Olympia Brno se 16. října u příležitosti svého desetiletého výročí rozšíří a stane se tak největším nákupním centrem na Moravě. Přes sedmdesát nových obchodů na více než dvaceti tisících metrech čtverečních nové plochy přinese brněnské Olympii stříbrnou příčku co do velikosti mezi českými nákupními centry. „Ztrojnásobili jsme prodejní plochu na 111 tisíc metrů čtverečních a do Brna i České republiky jsme opět přinesli nové značky,“ říká ředitelka centra Pavla Bumbálková.
Svůj první obchod v České republice otevře právě v Olympii švédský módní řetězec KappAhl. Nově se v Olympii také představí Mango, Promod, Gant, Esprit nebo francouzská móda Celio. Mimo segment módy přichází se zajímavým a pro nákupní centra netypickým konceptem knihkupectví Knihcentrum.cz – svou prodejnu spojí s Literární kavárnou. Rozšíří se také nabídka food courtu o populární bageterii Subway, exotický SushiPoint nebo kavárnu Gloria Jean's Coffees.
Obsazenost jednotek v centru dosáhla již před otevřením sta procent. „V okamžiku, kdy vypukla panika kolem světové krize, zbývalo nám obsadit zhruba třicet procent pronajímatelné plochy,“ podotýká ředitel obchodu a marketingu Aleš Navrátil s tím, že dosáhnout plné obsazenosti nebylo v době nepřející investicím vůbec jednoduché. „Naštěstí díky enormnímu úsilí, dobré pozici Olympie mezi obchodníky a spolupráci s renomovaným realitním partnerem Cushman & Wakefield se podařilo téměř nemožné,“ dodává Aleš Navrátil.
Nová pasáž propojuje Olympii do tzv. race tracku, tedy okruhu, který pro zákazníky představuje intuitivní a jednoznačně funkční model umožňující snadnou orientaci v centru. Architektonické řešení z dílny britského architekta Clarka Geddese koncepčně navazuje na stávající pasáže typické bílou a modrou barvou, širokými vzdušnými prostory a tropickou flórou. „Středomořskou atmosféru jsme zachovali, naším cílem bylo, aby návštěvníci celé centrum vnímali stejně a po určité době si už ani neuvědomovali, jestli zrovna nakupují ve starší či nové části Olympie,“ popisuje interiér pasáže Pavla Bumbálková.
Čtvrtá expanze brněnského centra je podle managementu z hlediska pasáže finální: „Naplnili jsme plochu a vytvořili z Olympie nákupní destinaci nadregionálního významu, která snese srovnání s úspěšnými zahraničními koncepty. Musíme se ale současně dívat na výkon trhu, tudíž úvahy o dalších expanzích nejsou v této době na pořadu dne,“ dodává Aleš Navrátil.
Ve čtvrté etapě Olympia nebudovala pouze novou pasáž, u centra vyrůstá také unikátní volnočasové centrum pro rodiny s dětmi a sportovce, tzv. zelená zóna. „Lidé se chtějí bavit, chodit nakupovat a trávit svůj volný čas na jednom místě – to považujeme
za dlouhodobě správný koncept. Ve světě jdou touto cestou ta nejúspěšnější centra, zatímco u nás se tento přístup opomíjí,“ komentuje Pavla Bumbálková důvod, proč se investor Somerston Olympia CZ rozhodl vybudovat nekomerční projekt zelené zóny. Centrum Olympia Brno otevře zelenou zónu s atrakcemi pro děti, amfiteátrem či lezeckou stěnou na jaře roku 2010.
Svůj první obchod v České republice otevře právě v Olympii švédský módní řetězec KappAhl. Nově se v Olympii také představí Mango, Promod, Gant, Esprit nebo francouzská móda Celio. Mimo segment módy přichází se zajímavým a pro nákupní centra netypickým konceptem knihkupectví Knihcentrum.cz – svou prodejnu spojí s Literární kavárnou. Rozšíří se také nabídka food courtu o populární bageterii Subway, exotický SushiPoint nebo kavárnu Gloria Jean's Coffees.
Obsazenost jednotek v centru dosáhla již před otevřením sta procent. „V okamžiku, kdy vypukla panika kolem světové krize, zbývalo nám obsadit zhruba třicet procent pronajímatelné plochy,“ podotýká ředitel obchodu a marketingu Aleš Navrátil s tím, že dosáhnout plné obsazenosti nebylo v době nepřející investicím vůbec jednoduché. „Naštěstí díky enormnímu úsilí, dobré pozici Olympie mezi obchodníky a spolupráci s renomovaným realitním partnerem Cushman & Wakefield se podařilo téměř nemožné,“ dodává Aleš Navrátil.
Nová pasáž propojuje Olympii do tzv. race tracku, tedy okruhu, který pro zákazníky představuje intuitivní a jednoznačně funkční model umožňující snadnou orientaci v centru. Architektonické řešení z dílny britského architekta Clarka Geddese koncepčně navazuje na stávající pasáže typické bílou a modrou barvou, širokými vzdušnými prostory a tropickou flórou. „Středomořskou atmosféru jsme zachovali, naším cílem bylo, aby návštěvníci celé centrum vnímali stejně a po určité době si už ani neuvědomovali, jestli zrovna nakupují ve starší či nové části Olympie,“ popisuje interiér pasáže Pavla Bumbálková.
Čtvrtá expanze brněnského centra je podle managementu z hlediska pasáže finální: „Naplnili jsme plochu a vytvořili z Olympie nákupní destinaci nadregionálního významu, která snese srovnání s úspěšnými zahraničními koncepty. Musíme se ale současně dívat na výkon trhu, tudíž úvahy o dalších expanzích nejsou v této době na pořadu dne,“ dodává Aleš Navrátil.
Ve čtvrté etapě Olympia nebudovala pouze novou pasáž, u centra vyrůstá také unikátní volnočasové centrum pro rodiny s dětmi a sportovce, tzv. zelená zóna. „Lidé se chtějí bavit, chodit nakupovat a trávit svůj volný čas na jednom místě – to považujeme
za dlouhodobě správný koncept. Ve světě jdou touto cestou ta nejúspěšnější centra, zatímco u nás se tento přístup opomíjí,“ komentuje Pavla Bumbálková důvod, proč se investor Somerston Olympia CZ rozhodl vybudovat nekomerční projekt zelené zóny. Centrum Olympia Brno otevře zelenou zónu s atrakcemi pro děti, amfiteátrem či lezeckou stěnou na jaře roku 2010.