Brno, 28. května 2012 – Starobrno Ležák zaznamenal skvělý úspěch na prestižní soutěži World Beer Cup 2012, jejíž výsledky byly vyhlášeny začátkem května v San Diegu. Starobrno Ležák získal první místo v soutěžní kategorii Bohemian Style Pilsener, kam pivovary z celého světa přihlásily celkem 62 pivních značek. Cenu koncem minulého týdne v německém Norimberku převzal garant kvality starobrněnských piv Petr Hauskrecht.

„Nepasterizovaný Starobrno Ležák se vaří z nejlepšího moravského sladu a nejjemnějšího českého chmele, odkud pramení jeho jemně chmelená chuť. Hustá a krémová pěna je korunou léty prověřeného umu starobrněnských sládků, kteří čerpají z tradic moravského pivovarnictví,“ charakterizuje vítězné pivo Petr Hauskrecht.  

Starobrno Ležák nezískal významnou cenu poprvé. Daří se mu i v domácím klání, naposledy bodoval v pivovarníky uznávané kategorii Světlý Ležák Premium na prestižní soutěži Pivo České republiky 2011.

Letošní soutěže World Beer Cup 2012 se účastnilo 799 pivovarů z 54 zemí celého světa. Hodnotilo se celkem 3 921 pivních vzorků v  95 přihlášených kategoriích, což je nejvíce za uplynulých šest let. World Beer Cup 2012 je největší komerční mezinárodní pivní soutěží na světě.

Mimořádný úspěch ze San Diega přivítal i manažer značky Starobrno Petr Syřiště. „Starobrno Ležák vyhrál kategorii Bohemian Style, což je kategorie tradičních českých spodně kvašených piv. A my máme opravdu radost, že to nejlepší Bohemian Style Pilsener pivo je ze samého srdce jižní Moravy – z  Mendlova náměstí na Starém Brně,“ konstatuje Petr Syřiště. „Současně je to první ocenění pro nepasterizované Starobrno, které jsme jako zásadní inovaci letošního roku uvedli na trh teprve nedávno, v průběhu března. Ocenění tak potvrzuje, že nepasterizované Starobrno je skutečně světové a že v Brně se kromě vicemistrů rodí i mistři,“ uzavírá Petr Syřiště. Narážkou na vicemistry se Petr Syřiště vrátil k úspěchu hokejového týmu Kometa Brno, který letos s obrovským nasazením a srdcem hrál finále extraligy a nakonec skončil na druhém místě.

(red), foto: Heineken ČR