16. dubna 2013 (MEDIAFAX) - V Česku ubylo za posledních 12 měsíc 60 slevových portálů, zůstává jich 79. Proti úpadku, hlavně menších serverů, ale naopak posilují velké slevové weby, jejichž tržby během zimy meziročně stouply o 10 procent na 800 milionů korun, uvedly v úterý vyhledavač slev Skrz.cz a slevový server Vykupto.cz.
"Náš obrat se ve srovnání s loňskou zimou zvýšil o 38 procent. Mezikvartálně jsme od podzimu zaznamenali 11procentní růst. Nejvíce se daří pobytům, módě a zboží, zejména nábytku," popisuje Tomáš Bátrla z českého slevového serveru Vykupto.cz.
Češi přitom nejvíce utráceli za pobyty a zájezdy, nejčastějším kupovaným artiklem však bylo zboží, jehož podíl se meziročně zvýšil z 10 na aktuálních 14 procent. Ještě výraznější je přitom trend nákupu zboží zřetelný při pohledu na rozložení nabídek, kde zboží a móda tvoří v součtu více než 60 procent poptávky.
Proti tomu pobyty se sice na poptávce z hlediska počtu nabídek podílejí pouze necelými 10 procenty, na obratu celého trhu mají však skoro 50procentní podíl. Jen v zimě za ně Češi utratili na slevových serverech 420 milionů korun. "Proti loňské zimě jsme u pobytů zaznamenali výrazný nárůst o 53 procent," doplnil Bátrla.
Podle Petra Kováčika z vyhledávače slev Skrz.cz přitom nejvíce překvapily rostoucí prodeje v lednu. Klasicky po Valentýnu naopak přišlo těžší období, kdy zákazníci moc nenakupovali. "Rozpočty domácností jsou hodně napnuté, což souvisí především s obdobím daňových přiznání a šetřením před létem," zakončil Kováčik.
Výsledky analýzy podpořily rovněž data Českého statistického úřadu, které poslední měsíce ukazují na rozmach internetového prodeje zboží, navzdory stále klesajícím tržbám maloobchodníků v Česku.