Brno, 16. dubna 2013 – Společnost HARTMANN – RICO, přední český výrobce zdravotnických prostředků, v roce 2012 dosáhla tržeb v celkové výši 3,25 miliardy korun. Oproti roku 2011 to představuje mírný nárůst o 3,5 procenta. Z 62,7 procenta se na tržbách podílel export, což je o 1,5 procentního bodu více než v předchozím roce.

Zisk po zdanění naopak zaznamenal pokles na 187 milionů korun. Ve srovnání s rokem 2011 je to o 55 milionů méně. HARTMANN – RICO v České republice provozuje tři výrobní závody, ke konci roku 2012 zaměstnával 1 183 lidí. 

„Na poklesu zisku se podepsaly zejména turbulentní podmínky na zdravotnickém trhu, ať už se jedná o nákupní ceny výrobního materiálu či razantní úsporná opatření ve zdravotnictví, která vyvíjí výrazný tlak na naši cenovou politiku. Stále důležitější roli v naší obchodní strategii hraje export, jehož podíl na zisku zaznamenává v posledních letech konstantní růst. V roce 2012 to bylo již 31 procent, vývoz tak významně přispívá ke kompenzaci výkonů na domácím trhu,“ říká k tomu Ing. Marek Třeška, člen představenstva a finanční ředitel HARTMANN – RICO.  

V České republice bude z pohledu budoucího vývoje firmy klíčové, v jaké podobě a zda vůbec bude přijat chystaný zákon o zdravotnických prostředcích. Ten by podle aktuálních plánů měl vstoupit v platnost 1. ledna 2014 a měl by kromě jiného přinést řešení nedostatečného systému registrace zdravotnických prostředků na českém trhu či optimalizovat problematický systém zařazování prostředků do úhrad.

„Základní body nově plánované legislativy vnímáme velmi pozitivně a očekáváme, že povedou ke zpřehlednění situace na trhu, a tedy i k prevenci nežádoucích událostí způsobených nekvalitními prostředky. S jistými obavami se ale díváme na aktuální kroky, které vedou k těmto změnám,“ doplnil Marek Třeška.

Ekonomické výsledky mezinárodní skupiny HARTMANN za rok 2012

Skupina HARTMANN zvýšila v roce 2012 tržby o 3,5 procenta na 1,7 miliardy eur. EBIT Skupiny vzrostl o 2,5 procenta na 110,2 milionů eur. Čistý konsolidovaný zisk dosáhl 73,8 milionu eur, což představuje nárůst o 4,3 procenta. Obchodní obrat tří klíčových produktových segmentů (hojení ran, inkontinence a prevence infekcí) vzrostl o 3 procenta na hodnotu 1,5 miliardy eur. Na celkovém obratu v roce 2012 se tak podílely 84,3 procenta, což odpovídá výsledku z předcházejícího roku. Nejsilnějším segmentem byly opět pomůcky pro inkontinentní pacienty (obrat 629,5 milionu eur), následovaly jej produkty v oblasti hojení ran (473,5 milionu eur), segment prevence infekcí zaznamenal obrat ve výši 378,6 milionu eur.