Brno, 10. února 2015 - Jak se na vlastní firmu podívat čerstvým pohledem a odhalit i skryté souvislosti? JIC k tomu nabízí jihomoravským firmám názor zkušených odborníků, získat je mohou až na 40 hodin bezplatně v rámci programu JIC PLATINN. Experti poradí se strategickým řízením a obchodním rozvojem, nastaví interní procesy nebo vyhledají technologické partnery.

JIC vycházel z úspěšného švýcarského programu PLATINN, kterým již prošly stovky firem. Pro úvodní analýzu společnosti využívá ověřenou metodiku SMEPower.

Jste z jižní Moravy? 40 hodin s expertem může být vašich
Do programu PLATINN mají dveře otevřené technologicky orientované společnosti starší než 3 roky, které mají více než 10 zaměstnanců. Další podmínkou je sídlo nebo provozovna v Jihomoravském kraji. Pro firmy, které jsou do programu vybrány, hradí náklady na experty v prvních 40 hodinách spolupráce JIC. V této době by měl vzniknout projekt, který pak bude firma zavádět.

Pokud je podnik se spoluprací spokojený, je možné v ní dále pokračovat a experta využít i pro asistenci při zavádění projektu. Tato spolupráce je pak hrazena s poloviční finanční spoluúčastí firmy. Z jakých expertů si můžete vybrat? V současnosti je to přes 20 odborníků a odbornic z různých oblastí a JIC nabídku neustále rozšiřuje.

Air Technology: PLATINN jim přinesl zakázku a chtějí rozšířit tým
Jak může firmu posunout práce s koučem v rámci PLATINN si vyzkoušeli nedávno i v Air Technology. Společnost navrhuje vzduchotechniku včetně vývoje, rekonstrukce a servisu a vyrábí a dodává přesné klimatizační jednotky a moderní klimatizační systémy. Mezi vytipovanými experty si v Air Technology vybrali Martina Dokoupila, který se věnuje firemním strategiím, obchodním modelům a vztahům mezi majiteli firmy a mezi majiteli a managementem. Má za sebou také vybudování úspěšné firmy v oblasti výzkumu trhu a její prodej a k tomu 14 let zkušeností s konzultacemi napříč různými byznysy.

Co firmě 40hodinová spolupráce přinesla? „Zjistili jsme, jaký typ zaměstnanců potřebujeme pro obchodní oddělení a získali jsme odvahu je obměnit. To pro nás bylo velkým posunem vpřed v řízení firmy. Rozhodující bylo také získání pilotního zákazníka pro produkt EnviMatic. Díky referenci chceme získat další zakázky, uvažujeme o růstu obchodního oddělení: 2 až 3 další obchodníci, technický support. Chtěli jsme analyzovat proces prodeje a to se zdařilo,“ shrnuje úspěchy Petr Polách, ředitel Air Technology.

Atrima: Zjistili jsme, že potenciál je v zahraničí
Další firmou, která našla odvahu nechat si od experta zvenku otevřít ve svém byznysu oči, je Atrima. Společnost vyvíjí, projektuje a vyrábí roboty, manipulátory a dopravní techniku na míru. V rámci PLATINNu pro ně v JIC vybrali experta Karla Fuksu, který se zaměřuje na strategické řízení, obchodní strategie a firemní procesy. Zkušenosti nasbíral během 20 let v managementu ABB, nyní řídí vlastní startup Clerbo.

Jak jednatel Atrimy Vladimír Greger na konci spolupráce přínos PLATINNu hodnotí? „Pan Fuksa nás nasměřoval na využívání obchodních kanálů, ve kterých máme největší úspěch, a díky tomu můžeme dál expandovat a využívat svůj největší potenciál. Poměrně překvapivé pro nás bylo zjištění, že nejvyšší potenciál máme v budování spolupráce s prodejními kanály v zahraničí,“ vysvětluje Greger.

Atrima také nyní aktivně hledá nové konstruktéry a tvoří strategii spolupráce se školami. Firma díky PLATINNu dnes ví, že bude v budoucnu potřebovat pomoc s navázáním kontaktu se středními a vysokými školami, které produkují technicky i jazykově zdatné absolventy.

Program, spuštěný loni na jaře, absolvovala kromě těchto dvou firem ještě desítka dalších společností. Dalších deset jich pracuje s experty v PLATINNu nyní. Profily expertů i zkušenosti ostatních firem a možnosti pro vstup do programu najdete na jic.cz/platinn.

Helena Továrková, JIC