Brno, 22. července 2015 - Jihomoravské inovační centrum přijalo do svého programu JIC MASTER tři nové firmy. Pět vytipovaných uchazečů se představilo 29. června v rámci Výběrového dne porotě. Ta z nich vybrala tři společnosti, které zůstanou na JIC půl roku v intenzivním programu pro firmy a startupy, které chtějí rychle růst a expandovat do zahraničí.
Přírůstky v JIC MASTER jsou Edookit, Protect6 a 3Dchilli. Firmy budou pravidelně konzultovat s interními odborníky JIC, k dispozici mají i 40 hodin konzultací s externími experty, místo v coworkingu i výhody od partnerů JIC. Program cílí na fungující firmy s prvními zákazníky. V tom navazuje na nabídku akcelerátorů, které se věnují startupům v rannější fázi.
Edookit je první školní informační systém, který běží i na tabletech a smartphonech. Může fungovat zároveň jako sociální síť školy, integrovaný emailový klient i systém sdílení výukových zdrojů. Šetří tak školám peníze, zkvalitňuje možnosti výuky a více do dění zapojuje rodiče. „Chceme se etablovat jako nejmodernější školní informační systém na českém trhu a připravit se na vstup na zahraniční trhy,“ plánuje díky JIC MASTER Jakub Štěpaník, ředitel Edookit.
Protect6 chrání pomocí QR kódů vlastnictví. Nabízí inteligentní ochranné známky pro kola nebo auta, se kterými se majitelé také snadno dostanou k databázi náhradních dílů, historii vlastníků, údajům o produktu i kontaktu na prodejce. „Do JICu jsme vstoupili, protože má velmi dobré zkušenosti jak s českým, tak i zahraničním trhem, a umí začínajícím firmám pomoci s jejich startem. Našim cílem je poskytnout Evropě první jednotný ochranný systém, který již funguje u nás,“ uvádí Arcvin Babajan, ředitel Protect6.
Zakladatel 3Dchilli Marek Zloch byl první, kdo u nás začal se sériovou výrobou 3D tiskáren. Společnost vyvinula tichou 3D tiskárnu, která je schopná pracovat s různými materiály. Vyznačuje se inovativním řešením tiskové hlavy, které mimo jiné umožňuje rychlou změnu teploty jednotlivých trysek. "V programu JIC MASTER se chceme naučit, jak svou práci dělat lépe, jak správně komunikovat se zákazníky a rozšiřovat se na další trhy," uvádí Marek Zloch.