Brno, 22. července 2015 - Brněnská společnost Valosun vykázala za rok 2014 zisk ve výši 9,7 milionu korun. Oproti předchozímu roku 2013 se jedná o nárůst o 14 procent. Tržby za výrobky se meziročně zvýšily o 6,2 procenta a vyšplhaly se na 159,5 milionu korun. Tento růst ovlivnila zejména rostoucí poptávka po probiotických a urologických produktech
„Na hlavním trhu, kterým je ČR, se firmě dařilo po celý rok. Celkový růst zaznamenaly dva hlavní klíčové segmenty – probiotika a urologie. Meziroční růst u probiotik byl 8 %, druhý hlavní segment urologie zaznamenal růst o 23 %,“ komentoval předseda představenstva Bohumil Kos.
Valosun v loňském roce rostl i na zahraničních trzích. Na Slovensku, které je po České republice pro firmu druhým nejdůležitějším trhem, činil celkový nárůst tržeb 2 %. V hlavních segmentech se dařilo stejně, oba si připsaly růst 2 %. Na slovenský trh byly stejně jako v ČR uvedeny novinky Biopron 50+ a Uroval manosa Akut+.
Tržby v ostatních zemích, kam Valosun své produkty dodává a mezi něž patří například Polsko, Ázerbajdžán nebo Vietnam, meziročně vzrostly o více než 3,7 mil. „To představuje zvýšení téměř o 50 %. Podařilo se nám zároveň navázat spolupráci s dalšími zeměmi, jako jsou například Slovinsko nebo Arménie,“ dodal Kos.