Brno, 5. dubna 2018 - Rekonstrukce důležité železniční spojky z Brna-Slatiny přes Šlapanice do Blažovic nabrala v průběhu března na intenzitě. Stavbu, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty, budou provázet výluky, z nichž ta nejdelší potrvá od 16. dubna do 23. července, kdy bude ve stanici Šlapanice dokončeno nové boční nástupiště.

Zakázku za 415 milionů realizuje společnosti Swietelsky Rail CZ ve sdružení s brněnskou firmou Sežev-Reko. Po dokončení prací v březnu 2019 se traťová rychlost zvýší ze současných 80 km/h až na 115 km/h.

Obnova tratě zahrnuje železniční svršek i spodek, mosty, trakční vedení a zabezpečovací zařízení. Projekt řeší také omezení hluku na trati, po níž jezdí vedle osobních i spěšné vlaky do Uherského Hradiště a Vlárského průsmyku. Vznikne také nová zastávka ve Šlapanicích.

„Pro nás to je první samostatná zakázka na Moravě, kde sice máme v Olomouci zastoupení, ale zatím jsme zde pracovali vždy jako subdodavatelé,“ říká Daniel Valla, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Ten za nejzajímavější část prací pokládá právě vybudování nové zastávky ve Šlapanicích. Místním se tím výrazně zlepší dopravní dostupnost centra Brna, což zvýší i atraktivitu železniční dopravy v regionu.

„Pro veřejnost atraktivní bude i broušení nově položených kolejí. Na to si je ale třeba počkat do počátku příštího roku,“ dodal. Firma k tomu chce využít nejmodernější speciální stroj Speno, který vlastní její mateřský rakouský koncern Swietelsky Baugesellschaft, lídr železničního stavitelství v Evropě.

Česká společnost Swietelsky Rail CZ byla sice založena už v roce 2009, ale aktivně na českém trhu působí až od roku 2015. Dnes zaměstnává na sto lidí a specializuje se na stavby a modernizace železnic a tramvajových tratí, kolejišť metra, výhybek či sanaci podloží. Mezi její významné letošní zakázky patří i modernizace železničních uzlů v Plzni a v Praze-Hostivaři.