Brno, 15. června 2018 – Obchodní centrum Dornych, které loni koupila developerská skupina Crestyl, se postupně začíná měnit. V posledních měsících proběhla rekonstrukce prvního a druhého patra, kde se nyní otevírají nové prodejny, například Pepco. Již dříve zde zahájily prodej značky GATE, Takko, Kitos, nábytek Jech nebo Flying Tiger. V červenci se pak otevře Sports directa do září i prodejny Electroworld a KIK.
V obchodním centru i nadále zůstávají další obchody a služby včetně prodejny Tesco umístěné v přízemí. Zároveň průběžně dochází k rekultivaci okolí budovy.
„Když jsme loni obchodní centrum kupovali, slíbili jsme, že chceme v první fázi zlepšit prostředí budovy a otevřít zde další obchody a služby. A to jsme dodrželi,“ říká Simon Johnson, výkonný ředitel skupiny Crestyl.
Tesco provoz vůbec nepřerušilo a funguje v Dornychu i nadále, pouze omezilo rozsah a přestalo využívat 1. a 2. patro obchodního domu. Crestyl je od Tesca v lednu převzal a ihned poté začal s jejich vyklízením. Následně probíhaly práce na zázemí společných prostor pro zaměstnance a vše završila rekonstrukce prodejních ploch. Ty se podařilo úspěšně obsadit novými nájemci – nepronajaté jsou v současné době pouhé2 % z celkové prodejní plochy.
Crestyl se snaží dbát i o okolí budovy. Došlo tak k odstranění nevzhledných problematických stánků, které nebyly dobrou vizitkou centra města. Nahrazeny budou novými moderními se zajímavým sortimentem, což bude mít na prostředí v okolí obchodního domu zásadní pozitivní dopad. Pravidelně probíhá i úklid okolí obchodního centra a zintenzivnil se i dohled bezpečnostní služby v přímém okolí budovy.
„Na dalším rozvoji celé lokality intenzivně pracujeme. Jsme v úzkém kontaktu se zástupci města, abychom správně porozuměli potřebám Brna a dalšímu plánovanému rozvoji této oblasti tak, aby náš záměr byl v konečném důsledku pro město a jeho obyvatele přínosem. Proto oproti stávajícímu využití budovy Tescab – kde jsou pouze obchody, služby a kanceláře – uvažujeme také o přidání dalších oblastí jako například o umístění malometrážních ubytovacích jednotek, které by sloužily pro studenty a mladší generace, nebo o využití části prostoru pro plnění veřejné funkce. Zatím je předčasné uvádět směr, neboť stále probíhají práce na konceptu a jeho vazbě na okolí. Jakmile bude koncepce vyjasněna, velmi rádi s ní veřejnost seznámíme. Naším cílem je, aby v horizontu pěti let Brňané navštěvovali úplně nový „Dornych“, který pomůže městu v jeho rozvoji,“ uzavírá Simon Johnson, výkonný ředitel skupiny Crestyl.