Brno, 4. června 2019 – Na bezmála 1,5 miliardy korun vyjde město Brno spolu s Dopravním podnikem města Brna plánované prodloužení tramvajové tratě k Univerzitnímu kampusu Bohunice. Tramvajovou trať, jež se stane páteří MHD celé lokality, postaví společně firmy FIRESTA-Fišer, a. s., a Metrostav, a. s., které se kvůli zájmu o zakázku sloučily ve společnost Tramvajová trať kampus – Firesta + Metrostav. Výstavba jednoho ze strategických projektů města potrvá 41 měsíců a nabídková cena činí 1 496 844 925,- Kč bez DPH.

O výběru firem, které se budou na výstavbě prodloužení tramvajové tratě podílet, rozhodla Rada města Brna. Výsledkem zadávacího řízení je uzavření smlouvy o dílo dle tzv. Žluté knihy FIDIC. Podle tohoto postupu, který je zavedeným mezinárodním smluvním vzorem ve stavebnictví, má zhotovitel za úkol zpracovat projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí i stavební povolení a následně podle této dokumentace stavbu zrealizovat.

„Velmi mě těší, že realizace tak významného a dlouho připravovaného projektu pokročila zase o něco blíže k dokončení. Prodloužení tratě přinese úlevu celé lokalitě, která se rychle rozvíjí, a především umožní pohodlnější cestování pro mnohem větší počet uživatelů městské hromadné dopravy,“ uvedla primátorka města Markéta Vaňková.

Spoluinvestorem stavby bude Dopravní podnik města Brna. Ten také získá na výstavbu více než miliardovou dotaci z Operačního programu doprava 2014–2020. Poskytnutí příspěvku z EU je už písemně potvrzeno Schvalovacím protokolem o poskytnutí dotace.

„Pro Brno a jeho další rozvoj je skvělá zpráva, že se nám daří realizovat infrastrukturní stavby, jako je právě tramvajová trať do kampusu. Nabídky na provedení stavby jsme získali od dvou subjektů. Kritériem hodnocení přitom nebyla jen nabídková cena, ale i doba realizace stavby,“ přiblížil radní pro oblast investic David Grund. „Mám radost, že se podařilo sehnat nejvyšší možný příspěvek z evropských zdrojů. Zde je na místě poděkovat za dobrou práci Dopravnímu podniku města Brna,“ dodal.

Díky projektu se linka tramvaje číslo 8 prodlouží asi o 900 metrů. Nová trať se odpojí na uzlu Osová, kde budou moci lidé přestupovat na další tramvajové a trolejbusové linky. Na trati pak vzniknou dvě nové zastávky a také tunel, který bude dlouhý přes šest set metrů a povede devět metrů pod povrchem.