Brno, 10. června 2020 – Desátý ročník soutěže T-Mobile Rozjezdy zná své vítěze. Vítězem regionálního kola i republikového finále je Ľubomír Kobéda z Brna, vyrábějící balíčky pro domácí pečení kváskového chleba. Druhé místo na jižní Moravě obsadil Lukáš Souček s pomůckou pro rodiče malých dětí jménem Potty Tabs (z Kobylí). Bronz získaly hned dva projekty: logopedická aplikace Edudadoo Adama Vlčka (Brno) a vzdělávací aplikace Mathman Jana Malouška (Třebíč). O podporu odborníků se na jižní Moravě ucházelo 57 nápadů, nejčastěji z oblasti designu, IT, hobby nebo gastronomie.

Ľubomír Kobéda se kromě vítězství na jižní Moravě stal celorepublikovým vítězem soutěže. Za dobře promyšlené podnikání a schopnost využít příležitosti během jarního nouzového stavu si odnáší ceny za skoro 700 tisíc Kč. Na vítězství Ľubomírova projektu se porota složená z odborníků, úspěšných podnikatelů a investorů, jako je například Margareta Křížová nebo Martin Korman, shodla napoprvé.

„Nenápadný projekt je důmyslně promyšlený, propočítaný a především zastřešený roky zkušeností z hledání vlastní cesty k perfektnímu bochníku i vedení kurzů. Ľubomír navíc dokázal výborně využít nedostatku droždí během epidemie a dostal své balíčky do široké prodejní sítě,“ říká Martina Kemrová, předsedkyně poroty, manažerka firemní komunikace T-Mobile.

S regionálním vítězstvím si Ľubomír Kobéda odnesl od T-Mobile 50 000 Kč na rozvoj firmy a balíček telekomunikačních služeb na rok zdarma, komunikační kampaně od agentur AC&C Public Relations a Expertia, poukázku na nákup u Samsungu, poukázku na právní služby AZ Legal a seminář Základy účetnictví a daní pro podnikatele u Connect Economic Group. To vše v celkové hodnotě skoro 121 400 Kč.
Díky vítězství hlavní Ceny poroty pak může počítat s dalšími více než 660 tisíci Kč: v první řadě finanční dar od T-Mobile ve výši 150 tisíc Kč, telekomunikační balíček, firemní aplikace T-Cloud v celkové hodnotě 86 794 Kč, ale také reklamní kampaň od agentur Proboston a Expertia, PR poradenství od agentury AC&C Public Relations, služby Seznam.cz v hodnotě 30 tisíc Kč, poradenství finanční, právní i účetní od dalších partnerů soutěže. Za zmínku stojí i voucher na luxusní dvoupatrový dort od loňského vítěze T-Mobile Rozjezdů Delu Cake.

Letošní ročník podnikatelského projektu je poznamenaný nouzovým stavem. „Semináře v regionech jsme museli vynechat úplně a poroty se se soutěžícími setkaly online. I tak jsme ale měli možnost vyslechnout řadu zajímavých nápadů, ze kterých mohou vyrůst skutečné podniky,“ shrnuje rychlý vývoj posledních týdnů Eva Karasová, organizátorka soutěže a manažerka společenské odpovědnosti T-Mobile.

„Letošní ročník Rozjezdů byl hodně specifický,“ říká Miroslav Rojek, člen poroty T-Mobile Rozjezdů a odborník na online marketing z firmy Expertia. „Všechny prezentace projektů probíhaly přes videokonferenci. K mému překvapení to ale velký hendikep nebyl. Někteří dokonale využili současných technologií a představili svůj projekt interaktivní a živou formou. Nezapomenu na skvělou prohlídku restaurace nebo pěstírnou. Všichni mají hlavně můj velký respekt, jak svůj podnikatelský projekt zvládli v těchto netypických podmínkách odprezentovat.“
V desátém ročníku projektu T-Mobile Rozjezdy soutěžilo 406 nápadů. Již tradičně byla největší konkurence v hlavním městě, kde soutěží 118 projektů, dále na jižní Moravě (57 přihlášek) a ve středních Čechách (44). V soutěži si až 34 regionálních vítězů rozdělilo odměny v hodnotě zhruba 3,5 milionu korun.