Brno, 29. listopadu 2020 - Usměvavá a podnikavá Gabriela Kowalczyková (40), rodačka ze Zlína, se do Brna přestěhoval teprve před 4 lety kvůli hokeji. Ne, že by ho sama hrála, ale jejího staršího syna zlákala brněnská Kometa. V nové prostředí se paní Gabriela rychle adaptovala a pustila se do podnikání. Nyní vede úspěšně tři brněnské obchody Žabka.

Co vás ze Zlína zaválo do Brna?

Hokej, starší syn přestoupil do brněnské Komety. Bylo mu tehdy 16 let, nechtěla jsem ho tu nechat samotného, tak jsme se společně s mladším synem přestěhovali za ním do Brna.

V Brně jste se vrhla na podnikání, vždycky jste chtěla pracovat sama na sebe?

Mám v sobě obchodního ducha, jsem od přírody soutěživá a nesnáším porážky. To je ideální kombinace k řízení vlastního byznysu.

Proč jste si vybrala práci právě pro obchodní síť Žabka?

Líbí se mi principy, na základě kterých jsou prodejny Žabka provozovány. Pro své podnikání potřebuji svobodu a u Žabky jsem jí dostala.

Můžete srovnat s předešlou pracovní zkušeností?

Profesionální přístup. Větší výběr zboží, který dává smysl strukturou nabízeného sortimentu a schopnost rychle reagovat na měnící se potřeby zákazníků.

V čem je práce pro Žabku jiná?

Každá franšíza má dané své principy, podle nich je řízena. U Žabky jsou ochotni se mnou zrealizovat moje nápady, jak dál prodejny zlepšovat a posouvat. Dokážou franšízantům naslouchat, a to je pro mě hodně důležité.

Co vás na práci nejvíce baví?

Jednoznačně je to různorodost a široké spektrum úkolů. Je pro mě důležité dělat práci, která dává smysl. Konkrétně na mých prodejnách to jde vidět. Tak jak se k prodejnám chováte z pohledu kvality sortimentu zboží, aby bylo čerstvé, aby se zaměstnanci k zákazníkům dobře chovali a také aby v prodejnách bylo čisto, tak vám to prodejna ve svých výsledcích vrátí.

Jak se vám daří skloubit řízení více obchodů?

Někdy je to docela složité, ale pokud si vychováte dobré vedoucí a můžete se na ně spolehnout, tak to jde pak skvěle.

Co byste doporučila dalším zájemcům o vedení vlastního obchodu?

Myslím, že bez předešlé obchodní zkušenosti to může být docela složité. Chce se to vyznat ve zboží, ale i v lidech a mít dobré organizační schopnosti. Pokud ale máte obchodního ducha a zodpovědnost, určitě pojďte do toho.

Co je pro vás v dnešní době z pozice podnikatelky nejtěžší?

Práce s lidmi, je někdy těžké najít zaměstnance, kteří plní alespoň své základní povinnosti a pokud najdu a udělají i něco navíc, pak si takových zaměstnanců velmi vážím a dokážu je ocenit. Jsem ráda, že na mých prodejnách takové zaměstnance mám.