Brno, 9. listopadu 2022 - Nejnavštěvovanější veletrh pracovních příležitostí je zpět a po dvouletém online režimu přivítá více než 55 zaměstnavatelů naživo. Studenti a absolventi VŠ zde získají informace o aktuálních trendech na trhu práce, navážou kontakty, domluví si stáž či výzkum nebo poznají budoucí kolegy. V doprovodném programu návštěvníci najdou poradenský HUB s možností konzultace CV nebo LinkedIn profilu, panelové diskuze a přednášky odborníků na kariéru či workshopy pro uchazeče o zaměstnání. JobChallenge se koná tento čtvrtek 10.11.2022 v Domě umění města Brna od 9:30 do 17:00.

16. ročník veletrhu práce pro studenty a absolventy VŠ nabízí setkání se zaměstnavateli a mapuje situaci na trhu práce. JobChallenge společně pořádají Masarykova univerzita, Mendelova univerzita v Brně a Vysoké učení technické v Brně. “Věříme, že při současné situaci na trhu práce není příliš náročné si nějaké zaměstnání najít, je však umění najít si takovou práci, která bude studenty a studentky rozvíjet a především bavit. A přesně s tím chceme těm, kteří na veletrh dorazí, pomoci,” říká manažerka veletrhu Silvie Otáhalová.

Výhodou nejnavštěvovanějšího pracovního veletrhu na Moravě je velké množství zaměstnavatelů na jednom místě, navíc z rozličných oborů. “Návštěvníci veletrhu si mohou vybrat prezentující firmy dle odvětví, ale i podle nabízených pozic, ať už se jedná o full-time, částečné úvazky nebo stáže a výzkumy,” doplňuje Otáhalová. Téměř 60 vystavovatelů z 15 oborů mohou zájemcům o nabízené pozice zodpovědět všechny dotazy a předat tak informace, které se z inzerátů nebo webových stránek společností často nedají zjistit. Zaměstnavatelé naopak mohou najít mladé talenty ještě při studiu.

“Doba se zrychluje, a to se projevuje i na trhu práce. Covid nám ukázal nové možnosti, jak se dá pracovat, které mnohým z nás dříve připadaly nereálné. Home office či důraz na worklife ballance se staly tématy, která rezonují a našly si postupně cestu i mezi firemní benefity. S touto myšlenkou jsme pracovali, když jsme vymýšleli letošní kampaň veletrhu. Chceme v návštěvnících veletrhu probudit jejich kariérní sny a ukázat jim, že o spoustě věcech vlastně nemusí jenom snít. Několik desítek vystavovatelů na jenom místě dávají možnost si vybírat, porovnávat, poznávat různé firemní kultury. Myslím, že nám to hodně rozšiřuje tu optiku, kterou se díváme na své kariérní možnosti,” říká David Košatka, manažer marketingu Kariérního centra MU. Mimo stánky si mohou studenti rozvinout kariérní přípravu nebo upravit CV v poradenském HUBu, navštívit rozvojové workshopy s kariérními poradci nebo sledovat panelové diskuze s firmami. Součástí veletrhu jsou i soutěže o skvělé ceny od partnerů. Veletrh je pro návštěvníky zdarma.

Zdroj: MUNI