Brno, 25. května 2024 – Společnost Tesco se zavázala stát se do roku 2050 celosvětově kompletně klimaticky neutrálním obchodním řetězcem, a to od výroby produktů přes jejich dopravu až po spotřebu. Jaké kroky k tomuto cíli již nyní společnost v České republice podniká, představila osobně v rámci projektu „Tesco pro planetu“ ambasadorka projektu a generální ředitelka Tesco ČR Katarína Navrátilová v pátek 24. května na jedinečné prohlídce prodejny v brněnském AVION Shopping Parku.

Mezi účastníky exkurze nechyběl ani hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich, enviromentální specialistka společnosti SAKO Brno Jana Suzová či ředitel Potravinové banky pro Brno a Jihomoravský kraj Pavel Kosorin.

Hosté postupně prošli sedm stanovišť, na kterých se seznámili například s prevencí plýtvání potravin, principy zdravého a udržitelného stravování, snižováním emisí v obchodech i v distribuci nebo optimalizací obalové strategie.

„Udržitelnost jsme začlenili do našich cílů, strategií a obchodních plánů. Zastáváme názor, že žít udržitelně by mělo být dostupné a výhodné pro každého. V rámci Tesco pro planetu chceme jít příkladem a inspirovat naše dodavatele i zákazníky, aby se ve svém každodenním životě rozhodovali s ohledem na životní prostředí,“ upozornila Katarína Navrátilová, která na konkrétních příkladech ukazovala, jaké kroky firma podniká na ochranu planety, jaké ambiciózní cíle si stanovila i jak jich dosahuje.

Tenčí obal ušetří tuny plastu, barva podtácku usnadní v Brně třídění
Společnost Tesco se snaží snižovat svou emisní stopu ve všech ohledech – v obchodech například pomocí využívání obnovitelných zdrojů energie či zaváděním LED osvětlení, při distribuci efektivní logistikou a optimálním vytížením nákladních vozů či optimalizací obalů s důrazem na jejich co největší recyklovatelnost.

Kromě rozsáhlého a propracovaného systému recyklace se Tesco aktivně snaží pomocí chytrých řešení o zamezení samotného vzniku odpadů. Například díky zmenšení šířky obalu oblíbených oříšků o pouhý 1 centimetr se podaří nevyprodukovat půl tuny plastového odpadu ročně. U jiného produktu pak společnost ztenčila obal o neznatelných 20 mikronů, což přineslo roční úsporu celých deseti tun plastu.

Zajímavý výsledek také přinesla spolupráce se společností SAKO Brno. Tesco se rozhodlo nahradit černé plastové podtácky u masných výrobků podtácky bílé barvy, a to z důvodu, aby je automatická třídicí linka zvládla mnohem lépe separovat.

generální ředitelka Tesco ČR Katarína Navrátilová oblečení

Plýtvání potravinami nemá v Brně místo
Tesco rovněž klade velký důraz na zamezení plýtvání potravinami. Neprodané přebytky potravin prodejna daruje místním organizacím – Křesťanskému sboru Brno, Práhu jižní Morava a Potravinové bance pro Brno a Jihomoravský kraj.

Tesco se rovněž snaží dbát na zdraví svých zákazníků, a dokonce má vlastní unikátní metodiku pro stanovení zdravých potravin Tesco Health Score, kterou uplatňuje jako jediný obchodní řetězec v Česku na všechny nabízené výrobky.

„I díky Tesco Health Score jsme letos obdrželi prestižní ocenění Zodpovědný obchodník v kategorii Zdravý spotřebitel. Naším cílem je do roku 2027 zvýšit podíl prodeje zdravých výrobků na celkovém prodeji na 53 %. Chceme pomáhat zákazníkům jíst zdravě a udržitelně. Zároveň si uvědomujeme, že pro úspěch u zákazníků je potřeba jim nabízet cenově dostupné potraviny,“ řekla Katarína Navrátilová.

Katarina navratilova hejtman Grolich Tesco Brno

Jako příklad uvedla nabídku Čerstvých 5, kde firma každý týden za výhodnější ceny nabízí vybraných pět druhů ovoce a zeleniny. Zdůraznila také, že Tesco chápe nabídku rostlinných produktů jako důležitou a nedílnou součást sortimentu. V obchodech mohou zákazníci vybírat z více než 250 rostlinných alternativ včetně produktů vlastní značky Plant Chef.

Virtuálně je možné se prohlídky účastnit na této adrese: https://corporate.itesco.cz/udrzitelnost/pece-o-planetu

Zdroj a foto: Tesco ČR