28. 9. 1930 proběhl první závod na silničním okruhu u Brna a zahájil tak slavnou éru automobilových závodů na Masarykově okruhu v letech 1930–1937, kterých se účastnila světová elita automobilových závodníků a jimž přihlíželo více než sto tisíc diváků. V prvním závodu zvítězil von Morgen na Bugatti před Burgallerem na Bugatti a Nuvolarim na Alfa Romeo.
Už v roce 1929 souhlasil prezident Masaryk se žádostí, aby chystaný závodní okruh nesl jeho jméno. Závod o čestnou cenu prezidenta republiky se jezdil na okruhu Nový Lískovec–Pisárky–Kohoutovice–Žebětín–Ostrovačice–Nový Lískovec o délce 29,142 kilometru. Vozy slabší třídy (do 1,5 litru) jely 15 kol (437,130 km), silnější 17 kol (495,414 km).
www.encyklopedie.brna.cz
Už v roce 1929 souhlasil prezident Masaryk se žádostí, aby chystaný závodní okruh nesl jeho jméno. Závod o čestnou cenu prezidenta republiky se jezdil na okruhu Nový Lískovec–Pisárky–Kohoutovice–Žebětín–Ostrovačice–Nový Lískovec o délce 29,142 kilometru. Vozy slabší třídy (do 1,5 litru) jely 15 kol (437,130 km), silnější 17 kol (495,414 km).
www.encyklopedie.brna.cz