21. 6. 1900 byl zahájen provoz elektrické pouliční dráhy v Brně (Královo Pole – Pisárky).
O výstavbě pouliční elektrické dráhy bylo rozhodnuto 1. prosince 1898, kdy obecní rada uzavřela smlouvu se společností „Oesterreichische Union elektrizitäs Gesellschaft“ o zřízení pouliční dráhy s elektrickým pohonem. Elektrickou pouliční dráhu provozovala společnost Gesellschaft der Brünner elektrischen Strassenbahnen. Do konce roku 1903 bylo v provozu pět linek se značením barevnými terčíky (bílá, zelená, červená, žlutá a modrá), které byly umístěny na střeše motorových vozů (k očíslování linek došlo až v roce 1913). Vozový park čítal 41 motorových a 12 vlečných vozů.
www.encyklopedie.brna.cz
O výstavbě pouliční elektrické dráhy bylo rozhodnuto 1. prosince 1898, kdy obecní rada uzavřela smlouvu se společností „Oesterreichische Union elektrizitäs Gesellschaft“ o zřízení pouliční dráhy s elektrickým pohonem. Elektrickou pouliční dráhu provozovala společnost Gesellschaft der Brünner elektrischen Strassenbahnen. Do konce roku 1903 bylo v provozu pět linek se značením barevnými terčíky (bílá, zelená, červená, žlutá a modrá), které byly umístěny na střeše motorových vozů (k očíslování linek došlo až v roce 1913). Vozový park čítal 41 motorových a 12 vlečných vozů.
www.encyklopedie.brna.cz