21. 9. 2009 byla v Brně uvedena do provozu nejdelší tramvajová souprava měřící 46 metrů a 30 centimetrů. Vejde se do ní až 450 cestujících. Dlouhé bezbariérové tramvaje vznikly rekonstrukcí více než třicet let starých tramvají typu K2. Použity byly nejmodernější technologie.
Od roku 2005, kdy proběhly první zkušební jízdy třívozové soupravy ve složení T3R.EV+VV60LF+T3R.EV, se v Brně uvažovalo o posílení tramvajové dopravy na nejvytíženějších linkách nikoliv zkrácením intervalů mezi spoji, ale navýšením kapacity jednotlivých tramvajových vlaků. Tento záměr však narazil na legislativní bariéru ve formě omezení maximální délky soupravy tramvají (vyhláška č. 341/2002 Sb.). Až v srpnu 2009 byla schválena novela, která maximální délku tramvajové soupravy změnila na 65 metrů. Od 15. 9. 2009, kdy novela nabyla účinnosti, tedy již nic nebránilo pravidelnému provozu těchto nadměrných souprav.
www.encyklopedie.brna.cz
Od roku 2005, kdy proběhly první zkušební jízdy třívozové soupravy ve složení T3R.EV+VV60LF+T3R.EV, se v Brně uvažovalo o posílení tramvajové dopravy na nejvytíženějších linkách nikoliv zkrácením intervalů mezi spoji, ale navýšením kapacity jednotlivých tramvajových vlaků. Tento záměr však narazil na legislativní bariéru ve formě omezení maximální délky soupravy tramvají (vyhláška č. 341/2002 Sb.). Až v srpnu 2009 byla schválena novela, která maximální délku tramvajové soupravy změnila na 65 metrů. Od 15. 9. 2009, kdy novela nabyla účinnosti, tedy již nic nebránilo pravidelnému provozu těchto nadměrných souprav.
www.encyklopedie.brna.cz