Projekce a doprovodné programy prvního ročníku filmového festivalu Cinema mundi v Brně zhlédlo přibližně deset tisíc lidí. Očekávala se asi o polovinu vyšší účast. Pořadatelé jsou přesto spokojeni a z týdenní akce věnované současné světové kinematografii chtějí udělat tradici. Hlavní programový blok věnovala dramaturgie snímkům, které jednotlivé státy vyslaly do boje o Oscara za nejlepší zahraniční film. Podobně zaměřená přehlídka podle organizátorů nikde na světě neexistuje. Zájem o projekce byl proměnlivý. Velký ohlas provázel například projekci hollywoodského hitu Smrt čeká všude, dobře šly na odbyt také lístky na předpremiéru filmu Nine. Při jiných projekcích byly sály Velkého Špalíčku poloprázdné.
Festival původně počítal s řadou zahraničních hostů, jejich seznam ale kvůli napjatému rozpočtu poněkud prořídl. Nakonec přijely delegace z Ukrajiny a Skotska a jednotlivci například z Indie, Nizozemska a Rumunska. Na autorská čtení a debaty přijeli i čeští filmaři. Například Jan Novák představil svůj projekt inspirovaný případem bratří Mašínů. Dokumentarista Břetislav Rychlík na festivalu poprvé veřejně uvedl nový film Zle, matičko, zle, Schwarzenberci zde! o šlechtickém rodu Schwarzenberků. Ze svého nového scénáře četl spisovatel Pavel Kohout. Festival letos získal dotaci od Jihomoravského kraje a příští rok se chce ucházet o podporu z Evropské unie.
Festival původně počítal s řadou zahraničních hostů, jejich seznam ale kvůli napjatému rozpočtu poněkud prořídl. Nakonec přijely delegace z Ukrajiny a Skotska a jednotlivci například z Indie, Nizozemska a Rumunska. Na autorská čtení a debaty přijeli i čeští filmaři. Například Jan Novák představil svůj projekt inspirovaný případem bratří Mašínů. Dokumentarista Břetislav Rychlík na festivalu poprvé veřejně uvedl nový film Zle, matičko, zle, Schwarzenberci zde! o šlechtickém rodu Schwarzenberků. Ze svého nového scénáře četl spisovatel Pavel Kohout. Festival letos získal dotaci od Jihomoravského kraje a příští rok se chce ucházet o podporu z Evropské unie.