Brno, 2. března 2017 - Uměleckoprůmyslové muzeum Moravské galerie v Brně bude po čtyři dny hostit událost s názvem ITALIAN DESIGN ACT: FOLK&ROLE, která návštěvníky prostřednictvím výstavy, workshopů, designového obchodu a přednášek vtáhne do centra současného italského designu, reprezentovaného novou generací inovativních italských tvůrců.
Návštěvníci se budou moci během akce naučit a vyzkoušet několik designérských postupů - od návrhu nábytku, módy, ilustrace, až po nové oblasti jako jsou interaktivní design a sociální média. Právě workshop s názvem „Jak digitální jsi“ s designérkou Aurorou Rapalino – CEO v IdLab v Miláně -provede účastníky praktickými postupy při budování digitálního obrazu a zlepšení online viditelnost. Další zajímavý workshop, pod vedením ilustrátorky Anny Parini, bude formou krátkého projektu – od základních skic, přes storyboard po koncept ilustrace.
Hlavním tématem celé akce je role designérů v dnešní společnosti a ukázka, jak lokální propojení mezi designéry, výrobci, mladými podnikateli, umělci, firmami, akademiky a leadery může přinést řešení a přínos pro globální výzvy přesahující region.
Tato akce vyzdvihne a poukáže na povahu a charakter designéru a kreativců, a jejich postavení vůči neustálé proměně prostředí, ve kterém se pohybují, a nutnost na tyto společenské změny reagovat a vytvářet nové role a profese.
Využíváním, prověřováním a novým uspořádáváním kulturních tradic a lokálních příběhů prostřednictvím své práce mohou být designéři neuvěřitelnou silou, která otevírá cestu k novým možnostem. Tak se pojďme podívat, „co všechno design zmůže“.
Akci pořádá Italské velvyslanectví v Praze ve spolupráci s Moravskou galerií v Brně, brněnským architektonickým studiem KOGAA, ve spolupráci se statutárním městem Brnem a pod záštitou primátora Ing. Petra Vokřála, ve spolupráci s Jihomoravským krajem, TIC, p.o. a firmou Nová Mosilana, a.s.
Oddělení strategického plánování MMB ve spolupráci s KOGAA, foto: archiv MG
Program:
Pátek 3. března
10.00–14.00
Studentské a designérské workshopy vedené pozvanými designéry. Zaměření jednotlivých workshopů: ilustrace, produkt a interaktivní design/sociální média.
16.00–19.00
Série přednášek a diskuzí návrhářů a prezentace výsledků workshopů.
Sobota 4. března
13.00–16.00
Workshop na téma móda.
Neděle 5. března
Po celý den výstava a prezentace výsledků workshopů.