Brno
Stavbaři v Brně v příštích týdnech zahájí druhou velkou letošní uliční stavbu. Po skončení opravy Husovy ulice, která trvala 14 měsíců a stála 235 milionů korun, začne oprava Moravského náměstí a Běhounské ulice za 160 milionů. Zakázku získala firma D. I. S. Se zahájením investice se čekalo právě na skončení oprav v Husově, která se má otevřít příští týden. Důvodem je to, že i práce na Moravském náměstí přinesou dopravní komplikace.
Oprava se dotkne provozu na Moravském náměstí, v Joštově ulici i na křižovatce Solniční–Rašínova. Příští rok tam začnou výluky pro hromadnou dopravu i automobily. Největší dopad bude mít stavba na parkování. U kostela svatého Tomáše stavbaři postupně zcela zruší parkoviště. Na místě má vzniknout otevřený městský prostor s fontánou a sochami.
Obnova Moravského náměstí přijde na 160 milionů korun, z toho 74 milionů korun získalo Brno z fondů Evropské unie. Termín dokončení je stanoven na říjen roku 2010.
Brno má letos v rozpočtu na obnovy silnic 580 milionů korun. Část těchto investic půjde například na stavby související s ražbou tunelů Dobrovského.
Oprava se dotkne provozu na Moravském náměstí, v Joštově ulici i na křižovatce Solniční–Rašínova. Příští rok tam začnou výluky pro hromadnou dopravu i automobily. Největší dopad bude mít stavba na parkování. U kostela svatého Tomáše stavbaři postupně zcela zruší parkoviště. Na místě má vzniknout otevřený městský prostor s fontánou a sochami.
Obnova Moravského náměstí přijde na 160 milionů korun, z toho 74 milionů korun získalo Brno z fondů Evropské unie. Termín dokončení je stanoven na říjen roku 2010.
Brno má letos v rozpočtu na obnovy silnic 580 milionů korun. Část těchto investic půjde například na stavby související s ražbou tunelů Dobrovského.
Aktuální soutěže
Dvanáct nových pětičlánkových tramvají pochází od firmy Škoda Transportation z Plzně. Jedna tramvaj přišla na 58,7 milionů korun. Na financování devíti tramvají se podílela EU částkou 498 milionů korun, zbytek jde z rozpočtu statutárního města Brna.
Brno se řadí mezi evropská města s historicky vůbec nejstarší veřejnou dopravou. Přesně na den před 140 lety, tedy v roce 1869, vyjela v Brně první koněspřežná tramvaj. Koníky pak postupně vystřídaly parní, a nakonec i elektrické tramvaje.

Kalendář akcí - nejbližší akce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Nejbližší akce
18.03.
AMPER..
26.03.
Stavební veletrh Brno..
26.03.
DSB..
26.03.
MOBITEX..
27.03.
ProDítě..
02.04.
Stainless..
05.04.
VeteránTechna Brno..
10.04.
Evropská výstava psů..
12.04.
Na špičkách..
25.04.
Brno Patchwork Meeting..
Město Brno obdrželo významné ocenění za Projekt nasazení a zavedení Geografického informačního systému města Brna (GISMB). Stalo se tak na konferenci uživatelů technologií ESRI v San Diegu v USA, které se zúčastnilo zhruba jedenáct tisíc přihlášených odborníků z celého světa. V rámci této konference proběhlo vyhlášení „Special Achievement in GIS“, kdy bylo oceněno právě město Brno. Toto ocenění je každoročně udělováno zhruba sedmdesáti organizacím z USA a sedmdesáti organizacím z ostatních zemí světa.
Projekt výstavby Geografického informačního systému byl zahájen v roce 2006 a trval tři roky. V současné době již brněnský magistrát tento systém užívá a dále rozvíjí včetně toho, že stále probíhá školení uživatelů.
Projekt výstavby Geografického informačního systému byl zahájen v roce 2006 a trval tři roky. V současné době již brněnský magistrát tento systém užívá a dále rozvíjí včetně toho, že stále probíhá školení uživatelů.

Praktickou pomůcku v podobě seznamu silničních úseků na území jihomoravské metropole, v nichž strážníci provádí radarové měření rychlosti, připravila pro řidiče Městská policie Brno. Tyto informace zájemci naleznou na internetových stránkách brněnských strážníků www.mpb.cz/mereni-rychlosti.
Seznam obsahuje nejen pouhý výčet ulic, kde se řidiči mohou s radarem městské policie setkat, ale i mapku znázorňující konkrétní měřený úsek. Nechybí ani doprovodná informace o maximální povolené rychlosti v dané lokalitě a o důvodech, které k radarové kontrole řidičů vedou. Takovými důvody jsou například častá nehodovost nebo výskyt frekventovaných přechodů pro chodce.

Muzea, galerie, divadla
Strana 242 z 242