Nadstandardní zastoupení indických firem je výsledkem spolupráce společnosti Veletrhy Brno a agentury pro podporu exportu konfekce AEPC (Apparel Export Promotion Council). Od svého založení v roce 1978, pod záštitou Ministerstva textilu Indické republiky, vybudovala agentura síť čtyřicet poboček po celé Indii a sdružuje více než sedm tisíc exportérů. Mezi hlavní činnosti agentury patří kromě podpory exportu a propagace indického textilního průmyslu také vzdělávací a osvětové programy. Indie má silnou tradici v textilním průmyslu, vlastní zdroje bavlny a trvale rostoucí trh s konfekcí.
Na srpnovém veletrhu Styl se v pavilonu V na ucelené ploše představí textilní firmy nabízejících džínovou módu, svetry, blůzky, trička, ale také šaty, saka, košile, pyžama i kabelky. V expozicích budou firmy zastupovat jejich majitelé nebo většinoví akcionáři pro okamžité, efektivní a flexibilní obchodní jednání.
Expozice indických firem není jediným místem, které bude věnované Indii. Organizátoři veletrhů při této příležitosti zajistili rozvoz návštěvníků po areálu výstaviště pravými indickými rikšami poháněnými lidskou silou.
K největším atrakcím bude totiž patřit tzv. Moravské zlato v oblacích. Na padesátimetrovém jeřábu bude umístěna plošina s kapacitou 22 osob, kde si návštěvníci budou moci vychutnat pivo Starobrno. Vstupenky na plošinu bude možné získat již v předstihu od promotýmů, v restauracích čepujících Starobrno, na stránkách Starobrněnské večerní školy, v soutěžích na rádiu Kiss, a především v soutěžích přímo v den otevřených dveří. Změřit síly budou moci návštěvníci pivovaru například v páce a v přetahování lanem. Partneři Starobrněnské večerní školy zase nabídnou možnost vyzkoušet si například speciální druh skate boardu, tzv. wave board, nebo řízení kite – velkého řiditelného draka.
Na akci bude také stan projektu Domluvme se!, který se zaměřuje na prevenci a zodpovědné chování řidičů v oblasti konzumace alkoholu před jízdou. V průběhu celého odpoledne budou probíhat také exkurze. Organizátoři plánují pivovarem zdarma provést až devět set návštěvníků.
Široká nabídka piv bude zahrnovat Starobrno Medium, Tradiční, Ležák, specialitu Baron Trenck, Heineken či nové nealkoholické Fríí. Fajnšmekři se mohou těšit také na novou nefiltrovanou „třináctku“ Starobrno. Na stáncích se budou čepovat také nealkoholické limonády Zulu. V minulém roce se na akci spotřebovalo více než 260 sudů starobrněnských piv. Připraveno bude také občerstvení, jako je guláš, speciální zelňačka, škvarky s čerstvým chlebem. Loňského dne otevřených dveří v pivovaru Starobrno se zúčastnilo přibližně třináct a půl tisíce lidí.
Trend klesajícího zájmu o veletrhy s tématikou fotografické a audiovizuální techniky z posledních let není jen specifikem českého tržního prostředí. Za posledních přibližně deset let došlo celosvětově k nasycení trhu a zejména k vysoké koncentraci výroby, kdy na trhu má výrazný podíl jen několik málo značek. V oblasti spotřební elektroniky došlo k velkému rozmachu prodeje výrobků koncovým spotřebitelům přes internetové obchody a v hypermarketech. I odbyt audiovizuální a fotografické techniky je poznamenán dopady světové finanční krize, tj. úsporami domácností. Zábavní elektronika včetně digitální fotografie ani nenabízí každoročně významnější inovace. Novinky uvádějí firmy v oboru spotřební elektroniky většinou na světový trh na veletrhu Consumer Electronics Show v lednu v USA, které jsou považovány stále za největší trh světa. Následné marketingové kampaně pak nečekají na lokální výstavy spotřební elektroniky zaměřené na finální spotřebitele a konané v průběhu roku.
Pod názvem manažerský vůz si každý vybaví něco jiného. Někdo si představí velký vůz, jiný zase pohodlný interiér nebo třeba rychlé silné auto. Skloubit všechny tyto požadavky není sice jednoduché, ale rozhodně to není nesplnitelné. Manažerský vůz by měl ale v první řadě reprezentovat zástupce společnosti.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Brno zrušilo parkování u Janáčkova divadla. Magistrát města Brna zde nechal namontovat zábrany, protože improvizovaná parkovací plocha je městským majetkem. Podle města zde oficiálně nikdy parkoviště neexistovalo a auta až na ta s udělenou výjimkou porušovala zákaz vjezdu. Parkoviště tam nevznikne ani v budoucnu, na část pozemku kolem fontány by město chtělo vysázet trávu. Vznikne tak klidová zóna, navazující na vedlejší park Koliště. Parkovací místa mají vzniknou ve dvou parkovacích domech u Janáčkova divadla a v Panenské ulici. K oběma stavbám se zatím připravuje projektová dokumentace.
Kromě oprav elektroinstalací se vyklizení každého z pater LDN využilo i k výmalbě stěn, opravě dveří, výměně PVC i stropních podhledů. Celou opravu za 23,2 milionu korun nemocnice financovala ze svých peněz. Přestože nemocnici dlouhodobě trápí nedostatek prostorových kapacit, opravu se podařilo uskutečnit za plného provozu bez snížení počtu lůžek, a tak nemocnice nemusela snižovat počty hospitalizovaných pacientů.
Do budoucna se nemocnice při úpravách budovy LDN, ve které je přes dvě stě lůžek, zaměří na úsporu energií z vytápění. Spolu se zřizovatelem městem Brnem se jí podařilo získat peníze ze strukturálních fondů EU na zateplení budovy, výměnu oken a další investice do energetických úspor. Zahájení je naplánováno ještě na letošní rok.
Zásady první pomoci naleznou rodiče v nové praktické skládačce, kterou vydala Kancelář Brno – Zdravé město u příležitosti zahájení letošního ročníku této preventivně-bezpečnostní kampaně. Skládačka s názvem „Kapesní rádce 1. pomoci dětem“ se vejde třeba do peněženky a rodičům prostřednictvím slov i obrázků poradí, jak rychle a správně poskytnout první pomoc svému dítěti, které se například popálilo nebo následkem úrazu upadlo do bezvědomí.
Právě takové informace rodičům mnohdy chybí. „V našem mateřském centru jsme se často setkávali s rodiči, kteří nevěděli v první chvíli, co dělat, když jejich dítě spadlo ze stromu a vážněji se poranilo nebo se doma opařilo vařící vodou. Nová skládačka o první pomoci jim přesně v těchto situacích pomůže,“ uvedla Lenka Brabcová z Mateřského centra Sedmikráska.
O kapesního rádce, který byl zdarma k dispozici na všech akcích kampaně Brněnské dny bez úrazů 2010, byl velký zájem, a proto se již nyní počítá s jeho bezplatným šířením na místech přátelských rodině – Family Pointech – a také v Informačním centru Magistrátu města Brna na Malinovského nám. 3.