Brno, 14. září 2012 – Motocyklový jezdec Karel Abraham změní na sezonu 2013 značku závodního stroje. Jeho tým Cardion AB Motoracing ukončil spolupráci s Ducati a podepsal novou smlouvu s Luigim Dall´Ignou, technickým a sportovním ředitelem Aprilia Racing. Ta vyrábí motocykl ART – Aprilia spadající do kategorie CRT motocyklů kombinujících prototypový rám s motorem založeným na produkčních základech. Tým o tom informoval prostřednictvím tiskové zprávy.
„Ducati vyvinula pro rok 2012 koncepčně jiný motocykl. Bohužel už první zkušenosti s ním nebyly pozitivní. Motorku bylo velmi těžké naladit a bylo jasné, že stroj je třeba dál velmi intenzivně vyvíjet," uvedl manažer Cardion AB Motoracing týmu Karel Abraham st. Právě podpora rozvoje stroje ze strany Ducati však v jeho týmu nefungovala. „To vedlo až k absurdním situacím. Například před Brnem jsme dostali nový motor, který ale nepasoval do původního rámu z října 2011. Bylo nutné rám doslova silou upravit a kvůli rozložení hmotnosti bylo nutné jezdce dovážit tříkilovou zátěží. Přístup továrny, zejména hlavního inženýra Filippa Preziosiho, se v průběhu sezony navíc zhoršoval. Zatímco běžná praxe je taková, že se motorka ladí pro konkrétního jezdce, my jsme byli tlačeni do opaku – aby se jezdec přizpůsoboval nastavení diktovanému Ducati," vysvětlil důvody změny Abraham.
„Sezona 2012 je pro nás bohužel krokem zpátky. Je škoda, že spolupráci s Ducati končíme za takovýchto okolností, ale letos prostě nefungovala tak, jak by měla. S Aprilií jsme jednali už delší dobu a já věřím, že to bude dobrá spolupráce," uvedl jezdec MotoGP Karel Abraham. „Vnímám to jako nejlepší možné řešení. Čeká nás tvrdá práce, ale pro nás je důležité, že někam povede, že nebudeme přešlapovat na místě," dodal. Spolupráce s Aprilií není pro jeho tým úplně nová. Oba týmy spolupracovaly už v poslední sezóně před zrušením kubatury dvěstěpadesátek a zavedením kategorie Moto2. Podle Abrahama fungovala spolupráce velmi dobře.
Rok 2013 bude pro tým ve znamení testování a ladění. V roce 2014 by měly vejít v platnost nová technická pravidla, která CRT kategorii velice přiblíží továrním strojům.
V CRT je budoucnost, věří Abraham
Připravované partnerství s Aprilií vykrystalizovalo z dřívější úzké spolupráce týmu v nižších kubaturách se španělskou stájí Aspar. Oba týmy v roce 2011 přešly do MotoGP k Ducati, Aspar ale po roce od spolupráce odstoupil a šel právě k ART – Aprilii. „Motocykly CRT během letošní sezony zrychlují a věříme, že v nich je budoucnost. ART – Aprilia navíc jednoznačně ukazuje, že je mezi motocykly CRT nejvíce konkurenceschopná," dodal Abraham st.
Co je CRT?
Motocykly CRT stojí na pomezí mezi prototypovými motocykly a závodními stroji založenými na základech produkčních motocyklů, v šampionátu MotoGP jezdí od sezony 2012. Motocykl ART – Aprilia má prototypový rám a pohání jej litrový motor Aprilia se základem v motocyklu Aprilia RSV4. Obecně jsou motocykly CRT jízdními vlastnostmi srovnatelné s prototypovými motocykly (Honda, Yamaha, Ducati) v jízdních vlastnostech, avšak mají nižší výkon motoru. Nejrychlejší jezdec na motocyklu CRT je vyhlašován při slavnostním ceremoniálu společně se třemi nejrychlejšími jezdci absolutního pořadí. Šampionát MotoGP postupně přijímá pravidla, která rozdíly mezi motocykly CRT a prototypy srovnávají.
foto: Karel Abraham st., Karel Abraham a Luigi Dall´Igna, zdroj: archiv týmu