Brno, 1. března 2017 - Na úspěchu nejlepších fotbalových klubů se čím dál častěji podepisují i moderní technologie. Uživatelsky nejpřívětivější nástroj na přesnou analýzu zápasů nabízí brněnská firma Camvision. Po nizozemských trenérech si jej osvojují také rakouští, švýcarští či portugalští sportovci. Je jen otázkou času, kdy přijde řada také na české stadiony.
Camvision umí bezobslužně zaznamenat pomocí videa celé utkání a zároveň k němu dodat nástroje na jeho grafickou analýzu. Týmy si tak můžou zpětně přehrát celý zápas a probrat správnost své taktiky v klíčových okamžicích. Pro lepší názornost dodává firma trenérům a jejich hráčům tzv. elektronickou tužku. S tou pak můžou na milimetry přesně měřit vzdálenost hráčů, sledovat trajektorii míče nebo kontrolovat polohu v rámci hřiště.
Světové fotbalové kluby si své výkony různými způsoby obrazově zaznamenávají, software Camvision jim však poskytuje zdaleka nejjednodušší a nejefektivnější nástroj. „Naší výhodou je, že přinášíme plně automatizované řešení. Umíme panoramaticky natočit celý zápas bez nutnosti angažovat živého kameramana. Obraz se pak automaticky přenáší do analytického softwaru. Díky tomu může trenér během důležitého zápasu analyzovat společně s týmem dosavadní hru už v šatně během přestávky mezi oběma poločasy,“ vysvětluje unikátnost produktu zakladatel společnosti Camvision Igor Potúček.
Možnosti rychlé a pohodlné analýzy zatím nacházejí odevzvu především za hranicemi. Když se ve Vídni otevíral nový fotbalový stadion klubu SK Rapid Wien a domácí tým se tam utkal s klubem Chelsea F. C., kamery Camvision byly při tom. „Jsme z řešení nadšení. Věříme, že nám pomnůže zlepšit naše sportovní výkony,“ uvádí sportovní manažer vídeňského klubu Stefan Ebner, který se rozhodl Camvision využívat. Stejný software mají také nizozemské kluby ADO Den Haag, Excelsior a Feyenoord, švýcarská fotbalová liga nebo nebo portugalská reprezentace, která si řešení pořídila na své tréninkové hřiště.
Vysokou expertízou ve zpracovávání obrazu zaujala firma také brněnské Jihomoravské inovační centrum. „Přichází k nám firmy se zajímavými technologiemi, málokterá se ale hned v počátcích může pochlubit tak prestižní referencí, jako měl od nizozemského klubu Feyenoord Igor Potúček,“ uznává Jiří Hudeček.
Kvalitním know-how i klientem zaujal začínající podnikatel porotu na výběrovém dni, díky čemuž se se svou firmou dostal do šestiměsíčního programu JIC MASTER. Konzultace mu pomohly přehodnotit dosavadní strategii a dostat se blíž k zákazníkům a jejich potřebám. Výsledkem je unikátní produkt, se kterým by po zahraničním úspěchu tvůrci brzy rádi oslovili také Českou fotbalovou ligu.