Brno, 15. listopadu 2017 – Zatímco v letních měsících vyrážejí lidé do otevřených sklepů na jih Moravy, v zimě vinaři přijíždějí do Brna, aby dali lidem ochutnat to nejlepší, co vyrobili. V sobotu 2. prosince se proto bude konat už šestý ročník zimního Vína z blízka. Letos ale akce výrazně změní podobu. Lidé se totiž díky této události podívají do prostor hradu Špilberk, kde se v jednotlivých místnostech představí celkem 16 vinařů, kteří reprezentují všechny čtyři vinařské podoblasti Moravy.

„Na návštěvníky budou čekat v sálech, hranolové věži nebo královské kapli na hradě Špilberku,“ říká organizátor akce Juraj Flamik z Nadace Partnerství.

Letos bude akce unikátní také tím, že si lidé mohou víno, které jim zachutná, objednat přes webový formulář a mají možnost si nechat láhve dovézt až domů. „Tato výjimečná forma distribuce umožní lidem nákup vín za ceny, jako by je kupovali přímo od vinaře,“ upozorňuje Flamik. Chytrý mobil bude tedy výhodou, ale lidé zvládnou objednávku i bez něj.

Ochutnávku vín může navíc každý spojit s prohlídkou expozic a výstav na Špilberku. „Díky rozšířené vstupence si lidé mohou prohlédnout sedm expozic a tři výstavy v prostorách hradu,“ říká Flamik. K tomu všemu přidá Babinský bistro a Hradní restaurace chutná drobná jídla.

Základní vstupenka na degustaci vín je za 490 korun. Degustace vín a volný vstup do výstavních prostor je možný se vstupenkou za 640 korun. „Za tuto cenu se tak lidé dostanou například i na výstavu skřetů s názvem Jeden kmen nebo se seznámí se středověkými a novověkými řemesly na výstavě Stavba jako Brno,“ dodává Flamik.

Pro ty, kteří chtějí získat vstup na akci zdarma, připravili organizátoři novou brněnskou hru. Úkolem bude najít ukrytou maketu láhve v oblasti kolem hradu Špilberk ale i v jiných částech města. K nalezení budou sloužit indicie, které bude Nadace Partnerství zveřejňovat na facebookové stránce Vína z blízka. V jeden den se objeví vždy tři indicie, které povedou k nalezení lahve. Pak bude stačit, když se s nalezenou „lahví“ lidé vyfotí a budou sdílet fotku na svém profilu a facebookových stránkách festivalu. Devět výherců, kteří získají vstupenky na akci a poukazy v hodnotě tisíc korun na nákup v brněnském Avion Shopping Parku, pak Nadace určí losováním. První indicie se lidem odtajní poprvé tento čtvrtek 16. listopadu.