Brno, 20. března 2012 – Šek na 50 000 korun z charitativní akce „Daruj úsměv s Celaskonem" převzali minulý týden zástupci Kliniky dětské onkologie v Brně a Nadačního fondu Krtek. Z každé krabičky vybraných druhů Celaskonu prodané od prosince 2011 do února 2012 věnovala společnost Zentiva, výrobce tradičního a nejprodávanějšího vitaminu C, 2 koruny pro dětská onkologická centra v Praze, Brně a Olomouci.
Částka 50 000 korun bude na Klinice dětské onkologie v Brně věnována na technické vybavení pokojů malých pacientů dle aktuální potřeby. „Pro psychiku dětských pacientů je velmi důležité, jak se v nemocnici cítí. Například starší děti chtějí být přes internet v sociálním kontaktu se svými kamarády a okolím a z počítače budou mít obrovskou radost," říká primářka oddělení MUDr. Viera Bajčiová. Klinika dětské onkologie FN Brno je jedním ze dvou komplexních onkologických center pro komplexní diagnostiku a léčbu nádorových onemocnění u dětí a mladistvých. Na brněnském pracovišti je každým rokem diagnostikováno nádorové onemocnění u přibližně 150 dětí.
Aby se při charitativní akci shromáždilo pro nemocné děti co nejvíce prostředků, byly pro tento účel vybrány tři produkty z řady Celaskon - jednoho z nejprodávanějších přípravků na našem trhu. V roce 2011 se prodalo celkem 1 387 500 krabiček všech druhů Celaskonů. „Celaskon se stal synonymem pro vitamín C. Je jediným vitamin C na našem trhu, který je registrovaný jako lék," vysvětluje Kateřina Drhová, produktová manažerka společnosti Zentiva, zodpovědná za prodej tohoto přípravku.
Historie Celaskonu sahá až do roku 1935, kdy si značku registroval Benjamin Fragner, majitel továrny na léčiva v Dolních Měcholupech, předchůdci dnešní Zentivy. Celaskon se používá na posílení imunitního systému (odolnosti) organismu při infekčních onemocněních, urychluje hojení ran po operaci a užívá se jako doplňková léčba při rekonvalescenci. Lidský organismus si vitamín C neumí sám vytvořit, proto je nezbytné jej do organismu dodávat.
(red), foto: Předávání šeku, Zentiva