Brno, 3. března 2014 – Originální extra chmelený ležák s názvem Drak se dnes poprvé stáčel do lahví v pivovaru Starobrno. Nepasterizované dvanáctistupňové prémiové pivo s objemem alkoholu 5,3%, které se stane stálou součástí starobrněnské nabídky, se bude prodávat čepované i lahvové. Předpremiérově se představilo na degustační soutěži PIVEX, kde ho v minulém týdnu odborníci v soutěži čepovaných ležáků ocenili stříbrnou medailí. Premiéry v obchodní síti, restauracích a hospodách se dočká během první poloviny března.
Milan Schramm, vrchní sládek a ředitel pivovaru, k jeho uvedení říká: „Jsem rád, že náš Drak minimálně dvakrát vychází vstříc Brňákům. Jednak je jeho receptura vítězem loňského hlasování ve více než dvou stovkách hospod a restaurací. A za druhé odkazuje na krásnou brněnskou legendu, která je baví. Určitě ale potěší i návštěvníky našeho města a vůbec všechny, kdo ho ochutnají, je to totiž prémiový ležák, který nám dosud v nabídce chyběl.“
Starobrno Drak je uvařený z vybraných surovin tradičním způsobem na dva rmuty. Po dozrávání v ležáckých sklepeních pod Žlutým kopcem, projde ještě speciálním studeným dochmelením. I díky němu se může pochlubit vyváženou chmelovou vůní a chutí s příjemným hořkosladkým dozníváním, nabádajícím k dalšímu napití.
Brněnskou legendu o drakovi, který trápil obyvatele Brna až do chvíle, kdy jej především vtipem a chytrostí přemohl obyčejný tovaryš, zná téměř každý. Drak však dlouhodobě patří také ke Starobrnu. Již v 70. letech minulého století totiž pivovar dodával na trh dvanáctku s vyobrazením draka, o něco později pak čtrnáctku pojmenovanou Drak. V devadesátých letech pak slavily úspěch bylinné speciály Červený drak a Černý drak. Přivést draka znovu k životu v názvu nového ležáku se tedy nabízelo, v Brně totiž nelze najít výstižnější symbol síly, tradice a hrdosti na naše město.
(red), foto: Heineken
Komentáře