Brno, 28. dubna 2014 – Téměř čtyři tisíce lidí se zatím zaregistrovalo do celostátní motivační soutěže Do práce na kole, která se snaží rozpohybovat zaměstnance a přimět je k jízdě na kole. Možnost sestavit tým a vyplnit registrační formulář mají lidé až do 4. května. Jezdit se bude dokonce v devatenácti městech včetně Brna, kde kampaň organizuje Nadace Partnerství.
Již čtvrtý ročník soutěžní kampaně Do práce na kole opět nabádá nasednout v květnu na kolo a vyrazit do práce na vlastní pohon. A popularita kampaně roste. Zatímco v minulém roce se zapojilo jedenáct měst, nyní je to už devatenáct českých a moravských měst včetně Brna, kde akci finančně podpořilo i Statutární město Brno a Jihomoravský kraj. „Cestování do práce na kole zažívá boom. Dorazil k nám trend, který mění atmosféru metropolí západní Evropy a činí je příjemnějšími místy pro život. Stát hodiny týdně v dopravních zácpách a marně hledat místo k parkování už není moderní," vysvětluje koordinátor kampaně v Brně Martin Gillár z Nadace Partnerství.
Do soutěže se zapojí jak velké nadnárodní korporace, tak i soukromé firmy, živnostníci nebo třeba zaměstnanci médií. Jedním z těch, kdo se do soutěže přihlásí už poněkolikáté, je redaktor České televize Petr Vizina. „Do práce na kole budeme jezdit už potřetí, ale není to proto, že bychom byli soutěživí. Na kole se po městě totiž dopravujeme i mimo květen, takže je to pro nás skoro rutina. Pozornost a kamery si užijeme v práci, a proto jako cyklisti ve městě chceme být co nejvíc nenápadní. Jezdit do práce na kole městem už je prostě normální věc," říká.
Do registračního systému na stránkách www.dopracenakole.net se už celkem zapsalo téměř 4000 zájemců z celé republiky a organizátoři doufají, že se celkový počet účastníků přehoupne přes 5000 lidí. V Brně je zatím přihlášeno přes 500 účastníků. „Velká část soutěžících nechává svou registraci až na poslední dny, takže předpokládáme, že jejich počet se v Brně nakonec přiblíží tisícovce," doplňuje Martin Gillár z Nadace Partnerství s tím, že hlavní motivací jsou kromě lepší kondice a nových zážitků z jízdy do práce na kole také ceny pro výherce a doprovodné akce pro soutěžící. „Hlavní kategorie sleduje pravidelnost – každý tým, který v květnu absolvuje více jak dvě třetiny cest do práce na kole, se dostává do slosování o ceny. Soutěžící se také mohou zapojit do kategorie kreativity, do soutěže o nejlepší návrh cykloopatření, do kategorie elegance na kolech a firmy se budou ucházet o titul Cyklozaměstnavatel roku."
Mezi cenami pro výherce jsou například dvě kola od firmy Merida, helmy od Cyklospecialit, poukazy na vstup do vily Tugendhat a na hrad Špilberk, licence na profesionální fotografický software Zoner a také mobilní aplikaci Dacadoo, víno od Vinařství Hrdina a dcera, poukazy do Baru, který neexistuje, poukazy na Turbomošty, bedny Hostětínského moštu, ubytování pro dvě osoby v zařízení s certifikací Cyklisté vítáni, poukazy na brněnské letní degustační akce Víno z blízka nebo poukaz na sestřih v Salonu Davida Škaroupky.
Pro brněnské účastníky jsou také připraveny speciální doprovodné akce – kromě zvýhodněných podmínek v cykloprodejně HaPe, která je zároveň tzv. mechanickým partnerem, je to akce Kafe na triko s Kofi-Kofi, Na výstavu na kole s Domem umění, Na film na kole s kavárnou Tři ocásci, Mošt na triko s Hostětínskými mošty a v jednání je i akce Na prohlídku na kole.
Ti, kdo nemají stálý tým a nemohou najít žádného partnera, protože pracují sami nebo jako živnostníci, si mohou najít kolegu díky speciálnímu formuláři. Všichni, kdo chtějí soutěž zviditelnit, si mohou díky Facebookové aplikaci dokreslit svůj profilový obrázek tak, že se jejich vlastní fotografie přiblíží vizuální podobě kampaně.
Do propagace soutěže se zapojila také velvyslanectví Dánska, Nizozemska a Spojených států. Do měst, kde se Do práce na kole koná, vysílají tzv. cykloambasadory, tedy velvyslance a jejich zástupce, kteří mají za cíl zvýšit povědomí o soutěži v regionech. Do Brna vyslalo svého cykloambasadora velvyslanectví Nizozemského království, který se minulý čtvrtek zúčastnil Velké jarní oranžové cyklojízdy.
Zdroj a foto: Nadace Partnerství