Brno, 4. května 2017 - Přes dva tisíce účastníků se přihlásilo v Brně do dalšího ročníku kampaně Do práce na kole, kterou zde tradičně organizuje Nadace Partnerství. Brno je jedním z třiatřiceti měst, kde se kampaň pořádá a každoročně patří mezi města s nejvyšší účastí. „Letošní počet účastníků bude historicky nejvyšší v celé pětileté historii kampaně v Brně,“ vysvětluje vedoucí brněnské kampaně Anna Petříková.
Cílem kampaně je ulevit obcím přetíženým automobilovou dopravou a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy. K zapojení stačilo utvořit s kolegy dvou až pětičlenný tým, přihlásit se do konce dubna na dopracenakole.cz a jezdit během května co nejčastěji do práce na kole. Od loňska se mohou soutěže zúčastnit také běžci, chodci, vozíčkáři a jezdit se bude i na koloběžkách, bruslích a longboardech.
„Soutěžit mohou i lidé mimo Brno, pokud je tím nejbližším z účastnických měst,” vysvětluje Petříková. Všichni účastníci soutěže dostanou trika z biobavlny s originálním potiskem, budou moci využívat různé slevy a výhody u partnerů soutěže a vítězové pak získají cyklistické potřeby, vína, vstupenky nebo další zajímavé ceny. Hlavní cenou je letos městské designové kolo od firmy Cyklospeciality.cz
Loňský rok stoupl počet soutěžících v celé republice o padesát procent oproti předcházejícímu ročníku. „Těší nás i velký zájem zaměstnavatelů, kteří své zaměstnance v šetrném cestování do práce podporují,“ říká Lenka Myšáková, koordinátorka celonárodní kampaně ze sdružení Auto-mat. Právě na komunikaci se zaměstnavateli kladou organizátoři velký důraz. Podmínky v zaměstnání jsou totiž často klíčové při rozhodování zaměstnanců, jak se do práce dopravit. V rámci kampaně tak budou mít účastníci možnost své zaměstnavatele hodnotit. Jejich body rozhodnou o tom, komu připadne titul „Cyklozaměstnavatel roku“.