Brno, 8. srpna 2017 - Letošní model Dragon 7 zvítězil jako první česká formule v mezinárodní soutěži Formula Student na evropském kontinentu. Tým studentů brněnského VUT se totiž o víkendu stal absolutním vítězem závodu Formula Student Czech Republic na Automotodromu Most, kde poměřil své síly s dalšími 45 závodními vozy. Jde o historický rekord týmu, který se stal nejen vítězem v kategorii spalovacích vozů, ale s celkovým počtem 938 bodů byl úspěšnější než všechny elektrické vozy, takže se stal absolutním vítězem celé soutěže.
"Podařilo se nám získat první místo v dílčím závodě na kruhovém Skid-padu, kde jsme dosáhli na čas lehce pod pět vteřin, přesně 4,91 sekundy. Na akceleraci, kde se testuje zrychlení, jsme pak měli čas 4,05 sekundy, což přineslo krásné druhé místo. Klíčová disciplína byla ovšem Endurance, což je vytrvalostní závod na 22 kilometrů, kde se měří i spotřeba paliva vozu. V něm jsme skončili druzí. Po celkovém součtu bodů z jednotlivých kategorií jsme se pak stali absolutními vítězi,“ vysvětlil Roman Baxant, vedoucí týmu TU Brno Racing, pro který je toto vítězství historickým rekordem.
Kromě výše zmíněných dynamických disciplín, musí studenti obstát i při prezentaci business plánu, posuzování finančních nákladů na výrobu vozu nebo samotného inženýrského návrhu. V design prezentaci se TU Brno Racing probojoval do finále, kde nakonec obsadil třetí místo. „Celkové vítězství bylo ale zcela jednoznačné. Druhé místo na nás ztrácelo víc jak sto bodů. Z výsledků je tedy patrné, že nám velmi prospěla radikální změna, ke které jsme se odhodlali. Základ letošního modelu Dragon 7 totiž tvoří karbonový monokok, zatímco dříve bylo tělo vozu ohraničené trubkovým ocelovým rámem. Jednolitý karbonový monokok se užívá ve vozech Formule 1 nebo v závodech Le Mans,“ popsal Baxant.
Druhé místo za VUT obsadili závodníci UH Racing z britské University Hertfordshire, bronzovou medaili si pak z Mostu odvezl polský tým PWR Racing z Vratislavi. V kategorii spalovacích motorů dorazilo do severních Čech celkem 37 evropských týmů, další se pak registrovaly v kategorii vozů na elektrický pohon.
Studenti strávili prací na letošním modelu Dragon 7 dohromady 53 920 hodin, které zahrnovaly nejen montování v dílnách, ale i testování, přípravu dokumentů nebo servis vozu. Prvním letošním závodem, kde Dragon 7 roztáhl křídla, byla červencová Formula Student East, která se koná v Maďarsku. Zde členové TU Brno Racing dosáhli v konkurenci nejlepších světových týmů, včetně elektrických vozů, na celkové osmé místo. Monopost Dragon 7 ovšem stíhal týmy ze špičky světového žebříčku v kategorii spalovacích motorů. Bezprostředně po návratu z maďarského Euro Ringu se pak studenti vypravili do Fakultní nemocnice Brno, aby zde společně darovali krev a zapsali se do registru pravidelných dárců.
Tým TU Brno Racing, který má zázemí na Fakultě strojního inženýrství brněnského VUT, rozhodně nezahálí, z Mostu vyrazil rovnou na slavný německý okruh Hockenheim Ring, kde se tento týden koná Formula Student Germany, což je největší závod v této soutěži. TU Brno Racing se zde chystá znovu poměřit své síly se světovou elitou soutěže Formula Student.