Brno, 2. listopadu 2023 - Jak vystihnout esenci Vánoc na plakátě? Nad touto otázkou se každým rokem zamýšlí TIC BRNO spolu s vítězem výběrového řízení na vizuální styl Brněnských Vánoc. Letos stejně jako loni se toho ujala kreativní agentura Aetna, od níž pochází výrazný slogan „2. nejlepší Vánoce na světě. Hned po těch vašich doma.” Tentokrát si vánoční grafiky užijete navíc v rozšířené realitě.

„Loňský slogan se nám líbil natolik, že jsme jej chtěli zachovat. Rozvinuli jsme tedy spolupráci s Aetnou a koncept ještě více rozpracovali. Tentokrát jsme chtěli, aby na první pohled plakát připomněl tu domáckou atmosféru, teplo Vánoc, čerstvě upečenou vánočku, vůni badyánu, skořice i jehličí...” uvedla Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO.

K tvorbě letošního vizuálu přizvala AETNA Vendulu Pucharovou Kramářovou (PECKA fashion), která do něj vnesla svůj typický ornamentální styl. „Vendula vystudovala brněnskou FAVU a její tvorba se inspiruje hlavně přírodou a folklorními motivy. Naším záměrem je oslovit i v příštích letech pro tvorbu vánočního vizuálu umělce, kteří jsou nějakým způsobem spojeni s Brnem,” vysvětluje Michal Rožek, dlouholetý ideamaker agentury. Ve vzoru se objevují rozkrojená jablka, pomeranče, perníky i další cukroví uspořádané okolo centrálního kapra nebo vánočky. Tento originální “artwork“ dostává zároveň použitými výtvarnými motivy do popředí gastronomickou stránku svátků.

„Vizuál je natolik poutavý, že by bylo škoda neumožnit návštěvníkům Brněnských Vánoc podívat se na něj ještě jinýma očima. Aetna nás nadchla nápadem oživit plakáty rozšířenou realitou s technologií, kterou u nás v Česku ještě nikde nepotkáte. Malou ukázku si budete moct vyzkoušet už od 1. 11., plná verze bude fungovat od 17. 11. Plakáty se speciálními QR kódy najdete jen v centru Brna, tak zavítejte na trhy a vyzkoušejte si tuto vychytávku,” dodává Janulíková. Rozšířená realita umožňuje zobrazení virtuální scény na pozadí reálného prostředí prostřednictvím kamery chytrého zařízení. Spolupracovaly na ní Helena Lukášková (vedoucí Ateliéru grafického designu a multimédií FI MU), a Takhmina Sadykova (absolventka FI MUNI a 3D artist), která pochází z Kazachstánu. Právě díky propojení se zahraniční umělkyní se hlavním partnerem rozšířené reality stalo Brno Expat Centre.

Novinkou je také hudební znělka Brněnských Vánoc, jejíž motivy budou doprovázet rozhýbané vánoční plakáty. Autory jsou Tomáš Kelar, člen hudební skupiny MIDI LIDI a umělecký ředitel hudebního festivalu POP MESSE a hudebník, producent a multimediální umělec Ondřej Mikula.

Návštěvníci Brněnských Vánoc najdou nový vizuální styl kromě plakátů, letáků, inzerátů, webu a sociálních sítí také na letošní kolekci vánočních suvenýrů TIC BRNO (čokolády, mentolky, plecháčky, placky, plátěné tašky atd.), k dostání v infocentrech TIC BRNO, na vánočním stánku TIC BRNO na náměstí Svobody nebo na webu www.darkyzbrna.cz.

Zdroj a foto: TIC BRNO