Vedení akciové společnosti Veletrhy Brno se rozhodlo, že Mezinárodní veletrh spotřební elektrotechniky a digitální zábavy Digitex a Mezinárodní výstava fotografické techniky Interkamera se v letošním roce neuskuteční a v budoucnu již nebudou tyto dva veletržní projekty pořádány. K tomuto rozhodnutí došlo vedení brněnské veletržní společnosti po důkladné analýze tržního prostředí.
Trend klesajícího zájmu o veletrhy s tématikou fotografické a audiovizuální techniky z posledních let není jen specifikem českého tržního prostředí. Za posledních přibližně deset let došlo celosvětově k nasycení trhu a zejména k vysoké koncentraci výroby, kdy na trhu má výrazný podíl jen několik málo značek. V oblasti spotřební elektroniky došlo k velkému rozmachu prodeje výrobků koncovým spotřebitelům přes internetové obchody a v hypermarketech. I odbyt audiovizuální a fotografické techniky je poznamenán dopady světové finanční krize, tj. úsporami domácností. Zábavní elektronika včetně digitální fotografie ani nenabízí každoročně významnější inovace. Novinky uvádějí firmy v oboru spotřební elektroniky většinou na světový trh na veletrhu Consumer Electronics Show v lednu v USA, které jsou považovány stále za největší trh světa. Následné marketingové kampaně pak nečekají na lokální výstavy spotřební elektroniky zaměřené na finální spotřebitele a konané v průběhu roku.
Trend klesajícího zájmu o veletrhy s tématikou fotografické a audiovizuální techniky z posledních let není jen specifikem českého tržního prostředí. Za posledních přibližně deset let došlo celosvětově k nasycení trhu a zejména k vysoké koncentraci výroby, kdy na trhu má výrazný podíl jen několik málo značek. V oblasti spotřební elektroniky došlo k velkému rozmachu prodeje výrobků koncovým spotřebitelům přes internetové obchody a v hypermarketech. I odbyt audiovizuální a fotografické techniky je poznamenán dopady světové finanční krize, tj. úsporami domácností. Zábavní elektronika včetně digitální fotografie ani nenabízí každoročně významnější inovace. Novinky uvádějí firmy v oboru spotřební elektroniky většinou na světový trh na veletrhu Consumer Electronics Show v lednu v USA, které jsou považovány stále za největší trh světa. Následné marketingové kampaně pak nečekají na lokální výstavy spotřební elektroniky zaměřené na finální spotřebitele a konané v průběhu roku.