Brno, 22. června 2011 - Pivovarská restaurace na Mendlově náměstí v Brně se dva měsíce od fenomenálního úspěchu Zeleného piva opět chystá na nápor milovníků speciálů. Tentokrát se štamgasti vypraví na „mladšího bratra“ Zeleného -  Svatojánské pivo, opředené kouzelnou mocí. Stejně jako Zelené pivo pochází třináctistupňový svatojánský speciál nezvyklé barvy z dílny „specialisty na speciály“ Petra Hauskrechta. Prodávat se bude jediný den v roce – v pátek 24. června. Celkem bude Svatojánské pivo v Brně nabízet více než tři sta restaurací.

 

Na páteční odpoledne se v Pivovarské restauraci opět připravuje velkolepá show. Odstartuje v jednu hodinu po poledni a k Svatojánskému nabídne atraktivní koncerty, například skupiny Eddie Stoilow či Lauru a její tygry. V restauraci se tak pokusí zopakovat úspěch letošního velikonočního čtvrtku, kdy svátky jara přišlo Zeleným pivem oslavit neuvěřitelných 4,5 tisíce fanoušků. Svatojánské pivo se bude prodávat po celém Brně. Štamgasti pivo ve svých oblíbených hospodách najdou snadno, protože budou označeny samolepkami na dveřích i plakáty. Stojánky na stolech nabídnou hostům k přečtení zajímavé informace o tom, co vlastně z orosených půllitrů pijí. Seznam všech restauračních zařízení, kde se bude Svatojánské pivo točit, lze vyhledat na webových stránkách www.svatojanskepivo.cz.

Svatojánské pivo uvařil v pivovaru ve Velkém Březně tamní vrchní sládek Petr Hauskrecht se svými spolupracovníky. Celkem letos vyrobili 3000 hektolitrů Svatojánského piva, které v sudech putovalo do 2500 hospod v celé České republice. Do Čech se rozvezlo 1400 hektolitrů, na Moravu 1600 hektolitrů.

Svatojánský speciál má krásnou rubínovou barvu a plnou sametovou chuť se středně silným řízem. Vyznačuje se dále vyšší hořkostí, kterou nenapodobitelným způsobem podtrhuje příchuť použitých bylinek. „Unikátnost piva tkví v tom, že je pravděpodobně jako jediné na světě zbarveno čistě přírodními produkty bez jakýchkoli syntetických přísad,“ konstatuje Petr Hauskrecht. Kromě výtečné chuti je ale i zdravé. „Svatojánské pivo má díky bylinám vysoký obsah antioxidantů. Ty jsou známé pozitivním vlivem na organismus, protože likvidují volné radikály, považované za potenciální karcinogeny,“ říká Petr Hauskrecht. Složení bylinného extraktu je pochopitelně přísně střeženým tajemstvím vrchního sládka.

Svatojánské pivo se vařilo klasických způsobem na dva rmuty. Hlavní kvašení proběhlo v otevřených kádích a trvalo osm dní. Dále pivo dozrávalo v ležáckém sklepě při teplotě 2 stupně Celsia po šedesát dní. Dlouhým zráním svatojánské pivo získalo lahodný říz, vyváženou chuť a typický buket. K výrobě piva byly použity nejkvalitnější suroviny včetně jemného aromatického chmelu z oblasti Žatce, což mu dodává jemnou hořkost s výrazným chmelovým aroma.

Specifickou chuť a vůni i neobvyklou barvu pivo získává rubínový speciál z extraktu několika druhů bylin. „Inspirace pochází z pohanských oslav letního slunovratu. Toto období prý bylinám dodává magickou sílu. Lidé tehdy Svatojánskou noc z 23. na 24. června oslavovali jako plnou lásky a kouzel. Považovali ji za magickou, plnou zázraků, tajemna a nadpřirozených úkazů. Staří Keltové šli ještě dále. Speciální pivo muselo obsahovat nejen ty správné byliny. Aby získalo skutečně kouzelnou moc, musely je vařit vnadné ženy,“ vysvětluje závěrem poutavě svou inspiraci Petr Hauskrecht.

Petr Hauskrecht, respektovaný pivovarník a specialista na vymýšlení a výrobu speciálních piv, dlouhá léta pracoval v pivovaru Starobrno. Právě zde začal speciální piva pro slavnostní příležitosti uvádět v život. Ve starobrněnském pivovaru se tak díky Hauskrechtovi zrodilo také fenomenální Zelené pivo, které se na velikonoční Zelený čtvrtek prodává už šest let.