Brno, 31. srpna - Dnes bychom vám rádi představili nový plně hybridní model značky Lexus, nesoucí označení CT200h. Dne 1. 4. 2011 byla tato novinka poprvé oficiálně představena v ČR veřejnosti. Stalo se tak v prostorách autosalónu Lexus Brno na adrese Maříkova 48, Brno. Společnost C&K a. s., která tento salón vlastní, byla dokonce prvním oficiálním dealerem značky Toyota v ČR a má nejdelší tradici s prodejcem vozů této luxusní japonské značky v ČR.
Model CT200h je prvním pětidveřovým kompaktním vozem Lexus s plně hybridním pohonem, zároveň se jedná o jediný plně hybridní automobil v kategorii prémiových kompaktních vozů. CT200h, představující novou vstupní bránu ke značce Lexus, poprvé přináší mladší generaci zákazníků jedinečné spojení kvality, kultivovanosti a špičkových technologií, které je pro značku Lexus charakteristické. Zákazníci se navíc mohou těšit na rekordně nízké provozní i celkové náklady vlastnictví, které vycházejí z jedinečné kombinace mimořádně nízké spotřeby paliva, nízkých nákladů na servis, údržbu a opravy, a konečně i vysokou zůstatkovou hodnotu vozu při dalším prodeji. Pojďme se tedy na CT200h podívat podrobněji:
DESIGN
Jednoduše řečeno – elegance a dynamika. Návrháři spojili kultivovaný šarm se sportovním lookem v designové filozofii L-finesse. Maska chladiče je vysunuta před světlomety, hluboký přední nárazník a ostře tvarovaný přední spoiler akcentují široký rozchod kol, který vozu zaručí stabilitu při vysokých rychlostech. Při pohledu z boku vás zaujme velmi charakteristická silueta vozu – šikmé čelní sklo, dlouhá a hladká linie střechy, zajímavé tvarování zadních bočních oken. Aerodynamika jde ruku v ruce s čistými liniemi vozu – díky nízkému odporu se snižuje spotřeba paliva. Také interiérové prvky si zaslouží naši pozornost. Multifunkční osmipalcový LCD displej je umístěn v horní zóně přístrojové desky a v ideální vzdálenosti od řidiče. Ten tak velmi přirozeně odezírá zobrazované informace.
HIGH TECHNOLOGY
Ve spodní zóně desky najdeme samotné ovládání: unikátně tvarovanou řadicí páku, různé ovladače i systém ovládání „Remote Touch". Princip fungování „Remote Touch" připomíná počítačovou myš, můžete velmi snadno a rychle pohybovat kurzorem a volit mezi různými ikonami na obrazovce. Jednoduše tak ovládáte například špičkový audiosystém Mark Levinson, dvouzónovou klimatizaci, navigaci, telefon a další systémy CT 200h.
POHON
Značka Lexus má s plně hybridním pohonem více než desetileté zkušenosti. Pohon Lexus Hybrid Drive byl navržen na základě nejpřísnějších standardů ekologických parametrů, vibrací a hluku. Nový Lexus CT 200h je první model, který v nižší střední třídě vozů představuje již druhou generaci této hybridní technologie. Hybridní pohon Lexusu CT 200h umožňuje jízdu samostatně v režimu spalovacího motoru nebo elektromotoru, nebo i jako spojení obou. Technologie LHD umí hospodařit s energiemi, a nejen to. Neskutečně tichý provoz, hladká akcelerace, jízdní výkony, a především nízká spotřeba, to vše činí z tohoto vozu opravdu výjimečnou záležitost.
KONSTRUKCE
Nový Lexus chce být jedinečný ve všech ohledech, proto spojuje dynamičnost se stabilitou, pohodlnou jízdu s výbornou ovladatelností. Aktivní tlumení bočních sil pohlcuje a minimalizuje vibrace karosérie, u vozů této třídy je využití takto vyspělé technologie velmi neobvyklé. Výztuhy kapoty, zádě i nárazníků jsou vyrobeny z hliníku (CT 200h je tak nejlehčím Lexusem v historii) a tímto vzniklá úspora váhy karosérie tak hraje výraznou kladnou roli v akceleraci a agilitě. Optimální poloha za volantem je dána nízkou výškou posedu, lepší boční oporou a podporou páteře v bederní oblasti.
BEZPEČNOST
Příkladným ukazatelem toho, jak Lexus CT 200h vnímá bezpečnost, je počet airbagů. V základní verzi tohoto vozu jich najdeme celkem osm, včetně kolenních pro oba pasažéry vpředu, což je, nejen v tomto segmentu, ojedinělé. Velmi tuhý skelet karosérie má vynikající schopnost pohlcovat energii při nárazu. S využitím nejmodernější technologie přednárazového bezpečnostního systému (PCS), poprvé použitého v tomto segmentu, umí nový Lexus vyhodnotit případný střet, upozornit řidiče, přitáhnout bezpečnostními pásy tělo pevně k sedadlu, aktivovat brzdový asistent (BAS) zvyšující účinek brzdové soustavy a v případě, že ani pak nezačne řidič brzdit, aktivuje systém nouzového brzdění, kdy vůz sám začne intenzívně zpomalovat, aby co nejvíce eliminoval škody vzniklé nárazem, a především minimalizoval možná zranění. Adaptivní tempomat (ACC), který je součástí PCS a využívá s ním společně radar umístěný za skleněným logem značky na přídi vozu, automaticky udržuje zvolený odstup od vozidla jedoucího před ním. Vůz sám zpomalí, a jakmile se cesta uvolní, CT 200h se opět rozjede na původní přednastavenou rychlost.
ČÍSLA NA ZÁVĚR
Zážehový motor o objemu 1,8 l a elektromotor mají celkový výkon 136 koní. Z nuly na sto zrychlí za 10,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Zdá se vám to málo? Pak tedy vězte, že spotřeba tohoto vozu nepřesahuje 4 l/100 km, a to ani ve městě. Parametry emisí CO2 jsou nejnižší ve své třídě – pouhých 87 g/km. Pokud smýšlíte aspoň trochu ekologicky, pak vnímáte správně, že „něco za něco" dává u Lexusu CT 200h opravdu smysl. Můžete jezdit v krásném voze, užít si komfortní jízdu, a přitom být stále ohleduplní k životnímu prostředí.
Přijeďte si vůz otestovat do autosalónu Lexus Brno na adrese Maříkova 48, Brno.
www.lexus-brno.cz