Brno, 4. března 2013 - Od mého posledního testu Hondy CR-V druhé generace uplynulo přesně sedm roků a opět se s vámi rád podělím o své zážitky a postřehy s novou, čtvrtou generací. Přiznám se bez mučení, že ve třetí generaci jsem nejel ani neseděl, ale zato jsem mile překvapen, jak velký skok CR-V za tuto dobu udělala.

Design

Pokud bych napsal, že se toho na novém modelu moc nezměnilo, tak by mě asi designéři neměli moc rádi, a to právem. Design vozu prošel docela velikou proměnou a vozu to velmi prospělo. Zdá se mi, že se konečně designéři vzbudili, koukli se na ostatní konkurenční modely a udělali tak z nového CR-V konečně velice zajímavého soupeře pro ostatní značky. Samozřejmě už byla povedená také i třetí generace, ale ta čtvrtá nemá prostě chybu. Jednoduše řečeno, ze starého dobrého SUV se stalo něco mezi SUV a MPV. Dnešní doba si to žádá, tak i Honda se prostě musela přizpůsobit požadavkům trhu.

V přední části vám jistě neunikne horizontální třídílná mřížka chladiče, úzké světlomety jsou velice moderní a nesmím zapomenout na oblíbené LED denní svícení, které je součástí světlometů. Předek vozu tak působí velmi uhlazeně a robustně. Na boční straně najdeme slušivé prolisy obou dveří a také stříbrné lišty kolem oken působí elegantně. Samotné zadní ostré zakončení oken je povedené a ladí se zkosenou zádí a netradičně pojatými zadními světly.

Honda CR-V 02

Tato zadní boční část vozu mně připomíná tak trochu Volvo XC 60. Co by to bylo za SUV, kdyby nemělo nenalakovanou část spodních prahů, které lemují celý obvod vozu včetně předního i zadního nárazníku! Testovací vůz byl za příplatek ještě vybaven nášlapným prahem „sada robust", který má usnadnit nastupování a vystupování ze zadní části vozu. V mém případě se to moc neosvědčilo, protože při jízdě na sněhu se na to usadil nejen sníh, ale i kdejaká špína, a člověk měl tak ještě větší námahu přeskakovat tento práh, aby se neušpinil. Šlápnout se na to nedalo, protože to bylo kluzké, a děti s tím měly malinko problém. Naštěstí je to pouze volitelná výbava za příplatek a je na vás, zda si ji pořídíte, či nikoliv. Za sucha je nášlapný práh jistě neocenitelný pomocník.

Tato sada obsahuje ještě hliníkový chránič předního i zadního nárazníku. Samozřejmě bez povšimnutí nemůžou zůstat mohutná 18palcová litá kola. Zadní páté dveře se celé otevírají nahoru a zde bych vytkl poměrně malý úhel otevírání. Také nevím, jak je to možné, ale za nepříznivého mokrého počasí jsem si musel dávat velký pozor při manipulaci v kufru, abych nebyl ušpiněný od kapající vody z těchto pátých dveří. Rezervní kolo zde již nenajdete, prostě už se to nenosí.

Interiér

Interiér vozu si konečně zasloužil porci velice originálního a nadčasového designu. Samozřejmě už třetí generace tohoto modelu si poměrně dost polepšila v novém designu na rozdíl od druhé generace, avšak tento interiér je vskutku nadčasový, prostorný, vypadá moc pěkně a opravdu se zde budete cítit dobře.Z celé palubovky vás bude během jízdy nejvíce zajímat přístrojová deska, která opět nezklamala velkými dobře čitelnými budíky, ale má také zajímavý kaskádovitý tvar. Dále pak ve střední části najdete audiovýbavu včetně zobrazovacího displeje, ovládání automatické klimatizace a ve spodní části se nachází řadicí páka manuální převodovky. Výdechy klimatizace jsou citlivě zakomponovány do celého konceptu palubovky a celé to umocňuje chromová lišta, která černý interiér pěkně roztrhala a udává mu svoji noblesu.

Honda CR-V 03
Honda CR-V 04
Honda CR-V 05
Vrátil bych se ještě k audiovýbavě – fungovala dle požadavků, ale slyšel jsem už i výkonnější ve stejné třídě. Pravda je, že samozřejmě hlasitá hudba v autu není bezpečná, tak možná proto. Jinak při tichém motoru nepotřebujete až tak moc výkonné rádio. V souladu s aktuálními trendy vyrostl mezi předními sedadly vyšší středový tunel, také je zde přidána loketní opěrka a konečně na správném místě ruční brzda včetně dostupných tlačítek vyhřívání polokožených sedadel – kombinace alcantary a černé kůže. Také cestující na zadních sedadlech netrpí nedostatkem prostoru. Tyto sedačky jsou plně sklápěcí a během dvou tahů máte krásný úložný prostor o objemu 1 669 litrů.

Jízdní vlastnosti

Pohodlně se usadíme do sedačky, nastavíme vše dle naší velikosti a můžeme vyrazit na testovací jízdu. Nastavení sedačky bylo mechanické, jen bederní část byla nastavitelná elektronicky. Multifunkční volant mi padl skvěle do ruky a nezbývá nic jiného než nastartovat motor ještě klasickým klíčkem a hurá na to.

Na tomto místě musím opět pochválit velice tichý a rychlý start dieselového motoru o obsahu 2,2i-DTEC, v interiéru nebylo samotné nastartování téměř slyšet.

Po zařazení rychlostního stupně na manuální šestistupňové převodovce vyrážíme vpřed vstříc novým zážitkům. Síla motoru 150 koní a 350 Nm je opravdu znát. Téměř okamžitě jsem si na tento vůz zvykl, hlavně na vyvýšený posez a mohutnou karosérii kolem sebe. Řídit nízké osobní auto je jiné než takovéto SUV, ale ne zas tak složité, protože samotnou délkou je tento vůz stejně dlouhý jako například Škoda Octavia.

Co se týká jízdních vlastností, tak si vede opět dobře a SUVerénně si drží stopu za každého počasí, tedy i v zimním období. Měl jsem štěstí jej právě otestovat teď v zimě na kluzkém zasněženém povrchu. S respektem jsem sjížděl neupravené silnice, ale bylo cítit, že si vše elektronické systémy hlídaly samy a nenechaly mě ani jednou na holičkách. Stejně tak i při stoupání do prudších kopců si nová CR-V vedla báječně bez nějakého škytnutí a zaváhání.

Z převodové části nebylo slyšet žádné pazvuky. Systém 4x4 se zapínal dle potřeby bez nějakého povšimnutí. Risknul jsem i jízdu po zasněžené louce a také zde se vůz cítí jako ryba ve vodě. Dlouhé cestování si opravdu užijete a vychutnáváte si krajinu místo nějakého mrčení, že vás někde něco tlačí. A pokud vás omrzí držení plynu na dálnici, jednoduše si nastavíte tempomat.

Vůz je vybaven mimo jiné také zeleným tlačítkem „ECON a start-stop". Obě tyto funkce mají za úkol šetřit nejen palivo, ale také životní prostředí a vaši peněženku. Během testovací jízdy jsem naměřil průměrnou spotřebou 7,1 l/100 km, ale pokud si dáte záležet, můžete se dostat i na menší spotřebu a to už je co říct na takové auto. Honda to má zkrátka vychytané...

Test vozu a foto: Karel Matoušek
Vůz na test zapůjčila společnost AUTOELEGANCE BRNO-ŘEČKOVICE


Honda CR-V 2,2 i-DTEC

  • Převodovka: manuální 6st.
  • Obsah: 2 199 cm3
  • Výkon: 145 kW / 150 HP
  • Zrychlení 0–100 km/h: 9,7 s
  • Nejvyšší rychlost: 190 km/h
  • Cena testovaného vozu: 819 000 Kč s DPH