Brno, 2. srpna 2013 - Před samotným testem jsem měl možnost si vybrat mezi Fluencem a novým Capturem. Nakonec jsem se rozhodl pro Fluence a musím říct, že to byla jistě správná volba, i když bych se také velice rád svezl s novým Capturem.
Tento sedan byl poprvé na český trh uveden koncem roku 2009 a nyní prošel mírným omlazením. Už v té době se tento model velice povedl a byl o něj obrovský zájem.
Nového designu se dočkala pouze přední část vozu. Takže žádné zemětřesení, jiný vůz nečekejte. V zadních partií jsem žádnou změnu nezaregistroval, ale zato maska vozu se moc povedla a působí velice elegantně. Stejnou masku najdete také u Clia – troška originality by neuškodila. Ani u tohoto modelu nechybí moderní přední LED světlomety. Poněkud atypický je výstupek obou bočních dveří, ale vozu to moc sluší, tak proč ne. Velice zajímavá je taktéž oblá záď, která vozu dodává eleganci. Celou tuto krásu umocňují 16" litá kola.
Interiér
Je pohodlný, prostorný a nadčasový. Také ani zde nehledejte nějaké dramatické změny, snad jen digitální rychloměr, navigace a tím to končí. Ale i tak to na oživení stačí, a pokud je design navržen nadčasově, není důvod do něj nějak šťourat. Palubovka je velmi decentně a chytře navržena, nikde nic nepřebývá ani nechybí a použité plasty působí velmi důvěryhodně včetně kvalitního zpracování.
Novinkou interiéru je digitální rychloměr, který mě upřímně zaskočil – raději bych zde viděl klasický ručičkový, ale po chvilce jízdy si na něj zvyknete. Další novinkou je na první pohled docela nevhodně umístěný systém Renaul R-Link s navigací (dotyková obrazovka). Praktické to určitě je, což o to, ale mně to na tomto místě prostě nesedí. Když si nepřiplatíte za R-Link, tak na jeho místě získáte základní řádkový displej s Bluetooth.
Jízdní vlastnosti
Pohodlně se usadíme do sedaček a můžeme vyrazit. Sedačky byly velmi příjemné a komfortní, sice manuální nastavitelné, ale super. Samotný start motoru provedeme stisknutím tlačítka start stop. Kartu stačí mít u sebe v kapse a pomocí ní vůz odemkneme a nastartujeme. S tímto systémem má Renault letité zkušenosti, tak nesmí ani v tomto voze chybět.
První jízdní dojmy byly smíšené. Vše šlo úplně jemně a hladce, jako bych ani nešlapal na pedály, které nekladly vůbec žádný odpor, jak je tomu u jiných vozů. Chvíli mi trvalo, než jsem si na to zvykl, ale řeknu vám, byl to šok sednout si po tomto voze do jiného, měl jsem pocit, jako by u jiných vozů nebyl žádný posilovač pedálů. Byl jsem z toho překvapen a za to musím Fluence pochválit.
Vůz měl jako pokaždé najeto pouze pár kilometrů a vždy jsem zvyklý, že jde vše ztuha, ovšem zde byl opak pravdou. Vůz byl osedlán benzínovým motorem obsahu 1,6 dm3. Žádný trhák to není, závodní speciál od něj nečekejte, ale na běžnou pohodovou jízdu zcela dostačující. Pravda, když motor proženete ve vyšších otáčkách, celkem ožije, ale s tím zároveň vzroste i jeho spotřeba. Motor se vůbec nějak neumí chovat ekonomicky. Průměrnou spotřebu benzínu během testu jsem zaznamenal kolem 8,3 l/100 km.
Motor je poměrně hlučný a byl slyšet na můj vkus i dost do interiéru. Vše fungovalo tak, jak má, včetně tempomatu a navigace, která byla vždy přesná a bezchybně mě pokaždé navedla do cíle.
Renault Fluence 1,6 16V
- Převodovka: manuální 5stupňová
- Obsah: 1 598 cm3
- Výkon: 81 kW/110 k
- Zrychlení 0–100 km/h: 11,7 s
- Nejvyšší rychlost: 185 km/h
- Cena testovaného vozu: 343 900 Kč s DPH
Nevím, proč tento vůz nemá již dnes celkem standardní systém blinkrů „trippling". Pokud přejíždím z pruhu do pruhu, tak musím mít blinkr vyhozený a poté jej opět vrátit zpět místo automatických třech probliků. Přiznám se, že mě to trošku zaskočilo.
Jinak cestování jsem si s Fluencem velice užíval jak v městském provozu, tak po dálnici D1. Vůz měl manuální pětistupňovou převodovku a musím říct, že na dálnici mi ta šestka hodně chyběla. Rozhodně by další rychlostní stupeň motoru a spotřebě prospěl.
Cestující na zadních sedadlech mají také dostatečný prostor nejen na nohy, kolem sebe, ale i nad hlavou je docela ještě dost místa při mé vysoké postavě. V autosalónech neradi vidí redaktory vyšších postav, kteří vozy testují. Ne každý vůz nabízí prostorný interiér, ale věřte, to není případ Fluence. Tento sedan vám nabídne zavazadlový prostor o velikosti 530 litrů. Pro běžnou potřebu odvozu zavazadel dostačující, ba i na dovolenou by si s tímto prostorem měla rodina vystačit.
Test vozu a foto: Karel Matoušek
Vůz na test zapůjčila společnost: Opportunity