Brno, 7. října 2013 - Český trh se dočkal. Nedávná novinka bavorské automobilky představená na ženevském autosalónu, která rozšířila trojkovou řadu o novou karosářskou verzi, se prostřednictvím Renocaru dostává také k zákazníkům do České republiky.
S koncepcí Gran Turismo přišlo BMW už u větší řady 5, nyní tedy tato verze rozšířila i nabídku trojkové série. Pojmem číslo jedna je u rodinného Gran Turisma prostor. Porovnáme-li jej s kombi Touring, dostaneme jednoduché výsledky: o 20 cm delší, o 11 cm delší rozvor, o 8 cm vyšší. Tedy i sedadla jsou položena o něco výše, což zpříjemňuje výhled, nastupování a vystupování, více místa je také pro kolena. Máte-li už sbaleno na rodinnou dovolenou, pak vězte, že s novým GT řady 3 budete mít k dispozici také slušně prostorný zavazadelník o objemu 520 litrů. Ten lze navíc sklopením sedadel zvětšit až na 1 600 litrů. Je třeba také dodat, že se jedná o liftback, tedy v Česku poměrně oblíbenou verzi, kdy se víko kufru otvírá zároveň s oknem.
Už výše jmenované je jistě dostatečným důkazem praktičnosti tohoto vozu, ještě jsme však neskončili. Kolejnice a oka pro fixování nákladu, polohovatelná zadní opěradla či příplatková možnost otevřít páté dveře bezkontaktně pouhým pohybem nohy pod nárazníkem, to vše je součástí vybavení, kterým trojkové Gran Turismo ulehčí svým majitelům jejich řidičský život.
Vůbec poprvé také bavorští konstruktéři zabudovali do svého modelu elektricky vysunovatelný zadní spoiler, který se hodí ve vyšších rychlostech. Pokud přesáhnete 110 km/h, pak se křidélko vysune automaticky, naopak zpátky se zasune, klesne-li rychlost pod 70 km/h. Spoiler má za úkol snížit vztlak na zádi vozu o 60 procent. Díky němu také tento vůz nemusí mít záď tak vysokou, jako je tomu u pětkového GT, čímž si zachovává dynamičtější design.
Verze | 320i | 328i | 335i | 318d | 320d |
Objem | 1 997 cm3 | 1 997 cm3 | 2 979 cm3 | 1 995 cm3 | 1 995 cm3 |
Výkon kW/min | 135/5 000 | 180/5 000 | 225/5 800 | 105/4 000 | 135/4 000 |
0–100 km/h | 7,9 s | 6,1 s | 5,7 s | 9,7 s | 8,0 s |
Největší rychlost | 230 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 210 km/h | 230 km/h |
Spotřeba na 100 km | 6,6 l | 6,7 l | 8,1 l | 4,5 l | 4,9 l |
Cena vč. DPH (Kč) | 947 500 | 1 057 500 | 1 215 000 | 925 000 | 995 000 |
Finální podoba vozu samozřejmě záleží na tom, zda se rozhodnete pro některý z příplatkových paketů a výbavových linií, či nikoliv. Například Sport Line přichází s 18palcovými koly (v základu jsou 17palcová), sportovními sedadly, sportovním volantem, černými zrcátky a dalšími vymoženostmi. Pro Modern Line je typickým prvkem chróm, pro Luxury Line zase světlé barvy interiéru. Z paketů zmiňme například Business paket, obsahující navigaci, USB, Bluetooth a lepší palubní počítač, parkovací paket zase například přidá kamery na všech stranách karosérie. Tolik na ukázku, možností je však ještě více.
Závěrem se ještě podívejme na výbavu pod kapotou. Dvě základní motorizace typické pro trojkovou řadu, tedy 316i a 316d, nebudou u GT k dispozici. Nový model dostane do vínku výkonnější pohonné jednotky. Základem je verze 320i s výkonem 135 kW, v nabídce je také dvoulitrová varianta 328i o 180 kW a klasický šestiválec 335i s výkonem 225 kW. Z dieselů jsou k dispozici verze 318d a 320d s výkony 105 a 135 kW.
Pokud vám ve výčtu chybí přípona xDrive u některé z motorizací, tedy pohon všech kol, pak nezoufejte. I tato varianta by se měla brzy objevit. Jako první ji dostane verze 320i.
Více informací na www.renocar-bmw.cz.
Autor: Bronislav Jaroš, foto: Jiří Zach