Brno, 30. ledna 2014 - Sotva uběhlo půl roku, už jsem tu s dalším testem automobilu značky Hyundai. Psal jsem v květnovém vydání, že si rád otestuji i další modely, ale že to bude tak rychlé a v jednom roce udělám hned dva testy jedné značky, v to jsem ani nedoufal.

Pokud to půjde tímto tempem, tak příští rok budu mít otestované všechny modely. Což o to, vozy jsou to opravdu kvalitní a jistě se nemají za co stydět.

Tento model spatřil světlo světa poprvé začátkem roku 2010. Design vozu je velice nadčasový, ale i přes tuto skutečnost bylo zapotřebí doladit některé maličkosti. Laik téměř nepozná, že se na vozu něco změnilo. Modernizace nebyla vůbec dramatická, ale pouze se jedná o drobnosti, o kterých se zmíním v průběhu testu.

Design

Karosérie vozu byla navržena nadčasově, a tak není důvod po třech letech na ni vůbec sáhnout. Troška modernizace však neuškodí a zde máme hned první změnu, nové přední bi-xenonové světlomety s LED denním svícením. Skvěle zapadly do koncepce přední masky a vozu tak osvěžily vzhled. I zadní části vozu získala nová moderní LED světla.

ix35 ext bok
V každém testu píšu, že se chrómovými doplňky se nešetřilo, ale u tohoto vozu je opak pravdou. V testovací verzi byl chrómový lem pouze kolem předních mlhových světel a lišta v přední části chladiče. No a co, vozu to na kráse neubralo. Pro dokonalost nesmí chybět černé plastové chrániče podél celého spodku automobilu. A co by to bylo za SUV, kdyby neměl pořádná kola. Testovací verze se pyšnila novým designem litých kol o velikosti 17 palců, v nabídce jsou i osmnáctipalcová.

Interiér

Kabina vozu zůstala zcela nezměněna až na pár maličkostí. Kromě kvalitnějších materiálů, použitých třeba na dveřích, se pod volantem objevilo tlačítko ovládající chování posilovače řízení. Systém je známý třeba z většího Sorenta sesterské značky Kia. Na výběr jsou režimy Normal, Sport a Comfort. Sedadla dostala kvalitnější potahové látky, kolem výdechů ventilace se objevily chrómové rámečky a na přístrojovém štítu je nově barevný displej palubního počítače. Přístrojové budíky jsou umístěny v šikmo seříznutém tubusu a podsvíceny elegantním modrým odstínem. I ostatní podsvícení palubovky je laděno do modré barvy. Vše je tak skvěle viditelné a čitelné.

ix35 int pal2
ix35 ext zadek
Design palubovky je laděn do stylu SUV, zajímavě jsou řešeny výdechy klimatizace. Tak trochu chaoticky na mě působila střední část palubovky kaskádovitého systému. Každý sektor zde byl originál. V horní části je umístěn malý LCD panel o velikosti 4,3 palce. Tato obrazovka je dotyková a kromě audia se zde také zobrazuje parkovací kamera. Další zcela na nic nenavazující je ovládání automatické dvouzónové klimatizace. O patro níže se nacházejí tlačítka vyhřívání předních sedadel, parkovací senzor včetně zapínání pohonu 4×4. V dolní části je umístěn cigaretový zapalovač, vstupy AUX/iPod/USB a zásuvka na 12 V. Když už jsem se zmínil o zapalovači cigaret, tak nechyběl samozřejmě ani mobilní popelník. Možná nebude trvat dlouho a již na tuto výbavu budeme jen vzpomínat, jestliže EU zakáže plošné kouření za volantem. Řadicí páka je v pohodlné výšce pro snadnou obsluhu.

Vnitřní prostor vozu není nikterak obří, ale ve srovnání s konkurencí ix35 nabídne poměrně zajímavé hodnoty. Zavazadlový prostor v základu má objem 591 litrů a po sklopení sedadel vzroste prostor na 1 436 litrů.

Jízdní vlastnosti

Test jsem si užíval s dvoulitrovým dieselovým motorem 2,0 CRDi s výkonem 136 koní. V nabídce je také ještě silnější verze o výkonu 184 koní. Modernizace se dotkla obou dieselových motorů, které v obou variantách dostaly systém nízkotlaké recirkulace výfukových plynů. Ten má za úkol snížit spotřebu paliva a také nižší produkci emisí CO2. Novinkou je benzínová jednotka 2,0 GDI se šestistupňovým manuálem, která tak nahradila starší 2,0i D-CVVT s pětistupňovou manuální převodovkou. Ještě pro doplnění - ke slabšímu dieselovému motoru lze pořídit automatickou převodovku.

Testovací vůz byl vybaven tlačítkem start/stop, pomocí kterého uvedeme do chodu dieselový motor. Start motoru byl bezproblémový a klidný chod motoru je do kabiny slyšet jen velmi slabě. V tomto voze žádnou uvítací zvukovou kulisu naštěstí neuslyšíte, třeba jak tomu bylo u i40. Vůz má řadu vychytávek, které by měl mít snad standardně každý vůz. Nyní v zimním období jistě oceníte vyhřívání předních, ale i zadních sedadel včetně volantu. Sedačky nejenže jsou vyhřívané, ale také velice pohodlné a kombinované čalounění látka/kůže je vynikající.

ix35 ext zadek4

Během testu jsem se snažil vyzkoušet všechny možné povrchy vozovek, nejen tedy silnici, ale i nezpevněnou lesní cestu. Mrzí mě, že jsem nemohl vůz otestoval na sněhu, s pohonem 4×4 by to mohlo být jistě zajímavé. Svatý Martin však na bílém koni bohužel nepřijel. Ještě abych nezapomněl – modernizace vozu se dotkla také podvozku. Novinkou jsou měkčí horní úchyty zavěšení kol a také systém ESC s kontrolou brzdění v zatáčkách CBC.

Hyundai ix35 New Trikolor Style 4×4 2,0 CRDi

  • Převodovka: manuál 6st.
  • Obsah: 1 995 ccm
  • Výkon: 100 kW/136k
  • Zrychlení 0–100 km/h: 11,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 181 km/h
  • Cena testovaného vozu: 717 890 Kč s DPH

Vůz si ve městě vedl velmi statečně, jako by byl pro městský provoz přímo stvořen, a i velikostně je tak tak pro pohodové parkování. Výtluky na dálnici jsou velice slušně utlumeny. Dlouhé cestování, ať už za prací, nebo zábavou, si s tímto vozem budete užívat. Během testu jsem se dostal na blátivou polní cestu, odkud jsem bez problémů vyjel a ani nebylo slyšet zapnutí pohonu 4×4.

O trochu horší je průměrná spotřeba, která mi během testu ukazovala okolo 7,8 litru/100 km. Podotýkám, že se jednalo o nezajetý, surový vůz, který měl na tachometru přes tisíc kilometrů. S vozem jsem najel kolem 400 kilometrů, a proto jsem moc ani neřešil spotřebu paliva. Jízdu jsem si vychutnával plnými doušky a byl jsem moc spokojen. Motor šel za plynem bezvadně.

K pohodové jízdě jistě přispěje skvělá audiovýbava, která měla super zvuk a výkon.

Test vozu a foto: Karel Matoušek

Vůz na test zapůjčila společnost: AUTO POKORNÝ MOTORS