Brno, 15. března 2017 - Téma, které bylo ještě před pár lety mimo okruh zájmu zaměstnanců i vedení firem, se dnes dostává do popředí. Důkladnější péče o vlastní zdraví a aktivní životní styl je důležitější pro čím dál větší část populace. V době extrémně nízké nezaměstnanosti toho využívají zaměstnavatelé a kromě klasických stravenek začínají nabízet širší škálu benefitů zaměřených na sport a zdraví.
Že je tento typ benefitů v kurzu mezi zaměstnanci i zaměstnavateli potvrzují také statistická data. Podle průzkumu společnosti Benefity jsou jednoznačně nejžádanějšími a také nejvyužívanějšími benefity ty, které jsou zaměřené na oblast zdraví. Preferuje je zhruba 60 % zaměstnanců. Následuje rekreace (19 %), do které se ovšem řadí také benefity na sport a péči o zdraví (10 %). Teprve za nimi jsou benefity zaměřené na vzdělávání či kulturu.
To dokazují i výsledky ankety Profesia.cz, ve které respondenti odpovídali na otázku, zda jejich zaměstnavatel podporuje sportovní vyžití. Většina jich uvedla, že by takovéto bonusy uvítala, ale jejich zaměstnavatel je nenabízí (45 %). Více než čtvrtina lidí uvedla, že mají možnost sportovního vyžití na pracovišti (24 %), dalším 15 % pak zaměstnavatelé na sportovní aktivity přispívají. Necelá pětina (16 %) lidí uvedla, že o bonusy tohoto typu nemá zájem.
„Nabídka firemních benefitů zaměřených na podporu zdraví a sportování zaměstnanců je stále častější, zejména v posledním roce,“ uvedla Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „Firmy si uvědomují, že podpora aktivní relaxace a péče o zdraví zaměstnanců je přínosná i pro ně, protože přispívá ke snížení nemocnosti a zlepšení výkonnosti pracovníků, a navíc mezi lidmi je o tento typ bonusů velký zájem.“
Podle údajů Svazu průmyslu a dopravy se tento trend netýká pouze několika vybraných společností. Čtvrtý nejčastěji nabízený firemní benefit jsou lékařské prohlídky (poskytuje je 77 % českých firem) a výjimkou nejsou ani příspěvky na rehabilitace (36 %) a sport (35 %).
Některé firmy se rozhodly nejít cestou proplácení výdajů za určité sportovní aktivity, ale poskytnout svým zaměstnancům možnosti zdravotní péče, relaxace a sportovního vyžití přímo na pracovištích. Zejména ve velkých společnostech se tak čím dál častěji objevují soukromé posilovny a sportoviště pro zaměstnance. Mezi oblíbené typy cvičení, které je možné zvládnout na pracovišti, patří například lekce jógy.
„Jóga je vhodný typ cvičení pro skupiny ve firmách – jde nejen o fyzické, ale i mentální cvičení, které lidem pomáhá opravdu zregenerovat a zlepšit fyzickou i duševní pohodu,“ říká Marta Nováková, instruktorka jógy z Joga Live. „Navíc pro cvičení jógy potřebujete jen příjemný klidný prostor bez náročného vybavení, který lze najít na většině pracovišť.“